کد خبر: ۸۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی از کاهش پرواز های داخلی از فرودگاه‌های استان خبر داد و گفت: از اول خرداد ماه تا کنون به علت کمبود ناوگان هوایی تعداد پروازها در استان کاهش یافته است.

محمد علی قراملکی مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با آرانیوز در ارومیه اظهار کرد:  از اول خرداد ماه به یک باره شرکت آتا تعداد پروازهای خود را در طول هفته از ۱۴ پرواز به ۶ پرواز کاهش داده است.

وی گفت: شرکت هوایی آسمان نیز پرواز خود را از ۷ پرواز در طول هفته به ۴ پرواز کاهش داده است و طی پیگیری‌های انجام داده از شرکت هواپیمایی اعلام کرده‌اند به علت کاهش ناوگان هوایی مجبور کاهش پرواز هستند.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی ادامه داد: به شدت پیگیر رفع مشکلات پیش آمده هستیم و در حال رایزنی با شرکت‌های هوایی برای رفع هر چه سریع‌تر موضوع بوده و مرتفع شدن موضوع کمی زمان بر خواهد بود.

قراملکی اعلام کرد: فرودگاه آذربایجان‌غربی آمادگی کامل برای هر نوع پرواز را دارد و هیچ مشکلی برای پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه استان وجود ندارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تقاضا برای پرواز در استان زیاد است مسافران مجبور به استفاده از  فرودگاه‌های همجوار هستند که باید هم متقبل هزینه زیاد و رفت و آمد  شده که خطرات جانی را نیز در بر دارد.

مدیر کل فرودگاه آذربایجان غربی تصریح کرد: ما به طوری کلی در کشور دچار کمبود ناوگان در کشور هستیم که این مهم باعث کاهش پرواز شده است.

قراملکی به متفاوت بودن قیمت‌های بلیط اشاره کرد: باید مراجع ذیل صلاح قیمت‌های بلیط را همسان‌سازی و اصلاح کنند چرا که شرکت‌های هواپیمایی متفاوت بودن قیمت‌ها نسبت به فاصله مکانی را دلیل به عدم رغبت به همکاری را اعلام می‌کنند.

وی عنوان کرد: طی اول خرداد تا کنون در حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد شاهد کاهش پروازی‌های داخلی در استان هستیم.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه فرودگاه ارومیه، خوی، ماکو، در آذربایجان‌غربی فعال است، توسعه فرودگاه‌ها در این استان زمینه حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران  را فراهم می‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار