کد خبر: ۸۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
گروه استان‌ها - وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه بهارستان نیازمند امکانات ویژه متناسب با جمعیت در تمامی حوزه‌ها و سرانه‌ها است گفت: نبود امکانات در بهارستان قابل قبول نیست، لذا از اعتبارات وزارتخانه برای نوسازی و تجهیز فضاهای فرهنگی هزینه خواهد شد.
وزیر ارشاد: تجهیز و نوسازی فضاهای فرهنگی بهارستان از اعتبارات وزارتخانه انجام می‌شود

به گزارش آرانيوز از بهارستان، محمدمهدی اسماعیلی نماینده ویژه رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در بدو ورود به شهرستان بهارستان با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و اظهار داشت: رفع مشکلات و توسعه مناطق کم برخوردار در دولت قرار دارد و عدالت محوری مهمترین مطالبه رئیس‌جمهور است.

وی از پروژه‌های نیمه‌تمام استادیوم ورزشی کلینیک فوق تخصصی، بیمارستان نسیم‌شهر، ساماندهی رودخانه شادچای، فرهنگسرای شهرگلستان، بافت فرسوده، کمربندی جنوبی و شمالی، شهرک صنعتی قلعه میر بازدید و در جریان آخرین اقدامات انجام‌شده در پروژه‌ها قرار گرفت.

در ادامه وزیر ارشاد در نشست شورای اداری شهرستان بهارستان با اشاره به جلسات کارشناسی هیئت دولت و استانداری‌ها در رفع مشکلات مناطق محروم اظهار داشت: مشکلات استقرار ادارات و محرومیت‌های که شهرستان بهارستان در نزدیکی پایتخت وجود دارد با کار قوی و جهادی با ایجاد امکانات مناسب مرتفع شود.

وی به وجود بارانداز مشکلات تهران در بهارستان افزود: شهرستان بهارستان نیازمند امکانات ویژه متناسب با جمعیت در تمامی حوزه‌ها و سرانه‌ها است.

وزیر ارشاد به افزایش سرانه‌های درمانی در بهارستان تأکید کرد و ابراز داشت: نبود امکانات فرهنگی و هنری در بهارستان قابل قبول نیست و از اعتبارات وزارتخانه برای نوسازی و تجهیز فضاهای فرهنگی هزینه خواهد شد.

اسماعیلی ضمن مأموریت به مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران در ساخت اداره فرهنگ و ارشاد با مشارکت شهرداری‌ها گفت: ساخت تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب شهرستان بهارستان توسط دولت تعیین تکلیف خواهد شد.

وی به خروج از بن‌بست بهارستان با تکمیل کمربندی جنوبی بهارستان تأکید و ابراز داشت: نگاه محتوایی پس از ایجاد زیرساخت‌ها بسیار حائز اهمیت است که نباید زیرساخت‌های ایجادشده به دست افراد نااهل بیافتد تا با محتوای غیرتخصصی مردم از زیرساخت‌ها بی‌بهره بمانند.

وزیر ارشاد به فعالیت فرهنگی در بقعه متبرکه شهرستان بهارستان تأکید کرد و گفت: مطالبه رهبر انقلاب استفاده از اماکن مذهبی در مباحث و موضوعات فرهنگی است که باید به دغدغه رهبر عینیت بخشیده شود‌.

اسماعیلی تصریح کرد: شبکه تأسیسات فرهنگی و ورزشی باید در اختیار مردم قرار بگیرد و نباید اماکن و فضاهای موجود مختص ادارات باشد که دولت مردمی به دنبال مردمی سازی امکانات است.

وی به تکمیل زیرساخت‌های درمانی، آب و فاضلاب و جاده‌های دسترسی تکمیل کرد و افزود: دولت آیت اله رئیسی خود را موظف به حل مشکلات مناطق محروم می‌داند و همه مسئولین برای هموار شدن رفاه اجتماعی مردم باید پای‌کار باشند.

 

وزیر ارشاد به تبعیض ناروا در ارز 4200 تومانی اشاره کرد و اظهار داشت: دولت آیت‌الله رئیسی محکم و استوار معتقد است یارانه‌ها باید به خود مردم پرداخت شود و نباید عده‌ای افراد خاص از ارز استفاده و مردم بی‌بهره از آن باشند و فساد به وجود آید.

اسماعیلی در پایان با اشاره به جوسازی و درشت‌نمایی رسانه‌ها و دشمنان در موضوعات فرهنگی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی دست برتر در تمامی بخش‌ها و حوزه‌ها را دارد و دشمن نمی‌تواند مقابل جوانان انقلابی ایستادگی کند و ایران اسلامی در جهان می‌درخشد و تمدن نوین اسلامی توسط ایران در دنیا شکل خواهد گرفت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار