کد خبر: ۸۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
گروه استان‌ها – ورود طوفان خاک به کشور عراق و هم‌مرزی استان کرمانشاه با این کشور سبب شده برخی مناطق استان در وضعیت بحران قرار بگیرند.
بحران ریزگردها در استان کرمانشاه/ دید افقی در برخی مناطق به ۳۰۰ متر رسید

به گزارش آرانيوز از کرمانشاه، تصایر منتشر شده از فضای مجازی نشان می‌دهد طوفان خاک کشور همسایه را در برگرفته و هم مرز بودن استان کرمانشاه با عراق این استان را متأثر کرده به طوری که ظهر امروز غلظت ریزگردها ادارات و مدارس سه شهرستان را به تعطیلی کشاند. 

امروز دید افقی در قصرشیرین و سرپل‌ذهاب به کمتر از 300 متر رسید و این در حالی است که دید افقی در شرایط استاندارد 10 هزار متر است.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد غلظت آلاینده‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شدت بیشتری می‌یابد و کارشناسان توصیه می‌کنند بیشتر مراقب سالمندان، بیماران قلبی و کودکان باشید و از منزل خارج نشوید. 

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI تا ساعت 15 امروز دوم خرداد برای ایستگاه‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب عدد 500 و وضعیت قهوه‌ای، خطرناک و بحران را نشان می‌دهد و وضعیت گیلان‌غرب نیز به همین صورت است.

وی با بیان اینکه ایستگاه کرمانشاه عدد شاخص 116 و وضعیت نارنجی و ناسالم را نشان می‌دهد عنوان کرد: ایستگاه پاوه عدد شاخص 55، ایستگاه اسلام‌آباد غرب عدد شاخص 78 و ایستگاه کنگاور عدد شاخص 89 وضعیت استاندارد را نشان می‌دهند.

 

شهبازی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اظهار داشت: براساس گزارش سطح نارنجی هواشناسی توده‌ای از گرد و غبار روی کشور عراق شکل گرفته که از بامداد امروز اکثر شهرستان‌های غربی و مرزی استان را تحت تأثیر قرار داده است.

وی عنوان کرد: افزایش غلظت گرد و غبار از صبح امروز شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، اسلام‌آباد غرب و دالاهو را درگیر کرده و در وضعیت خطرناک، بسیار ناسالم و ناسالم قرار داده است. 

شهبازی با بیان اینکه شهرستان‌های غرب استان از امروز ظهر در وضعیت بحرانی و اضطرار قرار گرفته‌اند گفت: براساس پیش‌بینی‌ها این توده جو استان را متأثر خواهد کرد به نحوی که در استان شاهد شرایط اضطرار و بحرانی خواهیم بود و توصیه می‌شود مردم به ویژه بیماران تنفسی و سالمندان و کودکان از منزل خارج نشوند و از ماسک مناسب استفاده کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: امروز جلسه کارگروه اضطرار برگزار خواهد شد و نحوه فعالیت مدارس و ادارات برای فردا اعلام می‌شود.

 

برچسب ها: آلودگی هوا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار