کد خبر: ۸۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
گروه استان‌ها _ مدیر سلامت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: بوی بد ناشی از پساب کارخانه خمیر مایه اسلام‌آباد غرب واقعا نگران‌کننده است و یک تهدید زیست محیطی محسوب می‌شود.
تهدید محیط زیست با پساب کارخانه خمیر مایه اسلام‌آباد‌/ منطقه وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد

امیر کرمی در گفت‌وگو با آرانيوز  در کرمانشاه، درخصوص اقدامات انجام شده جهت رفع مشکل بوی بد ناشی از پساب کارخانه خمیرمایه اسلام‌آباد غرب اظهار داشت: چندین سال از راه‌اندازی کارخانه تولید خمیر مایه اسلام‌آباد غرب می‌گذرد.

وی عنوان کرد: بوی بد ناشی از این پساب زندگی مردم شهرستان را مختل کرده است و اگر از نزدیکی این کارخانه عبور کرده باشید، بوی نامطبوع متساعد شده از این واحد تولیدی بسیار آزاردهنده است.

کرمی گفت: در سال های گذشته همکاران ما در مرکز بهداشت شهرستان اسلام‌آباد غرب در این خصوص مکاتبات لازم را با فرمانداری و محیط زیست انجام دادند و منجر به تعطیلی و پلمب کارخانه در چند سال گذشته شد.

وی افزود: با توجه به بیولوژیک بودن سیستم تصفیه فاضلاب اسلام‌آباد غرب، سازمان محیط زیست اجازه ریخته شدن پساب کارخانه خمیر مایه را به دلیل وجود مواد شیمیایی در آن و اشکالاتی که در تصفیه فاضلاب خانگی شهرستان ایجاد می‌کند، نمی‌دهد.

کرمی عنوان کرد: بنابراین پساب این کارخانه و تمام واحد‌های شهرک صنعتی اسلام‌آباد غرب به فاضلاب شهری ریخته نشده و در کانال‌های حفر شده در طبیعت رها می‌شود.

وی گفت: متأسفانه با وجود مکاتبات انجام شده تا‌کنون این مشکل رفع نشد و اکنون نیز با راه‌اندازی مجدد این کارخانه در سال گذشته، بوی بد ناشی از عدم تصفیه پساب آن موجب گلایه مردم شهرستان شده است.

کرمی بیان کرد: در این خصوص تذکرات لازم از سوی مرکز بهداشت اسلام‌آباد غرب به مسئولان کارخانه داده شده که بروز این مشکل را از کار افتادن سیستم تصفیه پساب داخلی عنوان کرده‌اند و اظهار داشته‌اند سیستم تصفیه خریداری شده و به زودی از گمرک ترخیص و مورد استفاده قرارخواهد شد.

وی گفت: این موضوع اخیراً در کارگروه رفع موانع تولید در استانداری مطرح شد و تا پایان تیرماه به مدیرعامل کارخانه خمیرمایه اسلام‌آباد غرب فرصت داده شد تا استانداردهای محیط‌زیستی را رعایت و میزان آلودگی این کارخانه را تا حد مجاز و استاندارد پایین بیاورد و سیستم تصفیه خانه که سفارش داده شده در اسرع وقت نصب شود در غیراینصورت از فعالیت این کارخانه جلوگیری خواهد شد.

کرمی افزود: با این حال، بوی بد ناشی از پساب کارخانه خمیر مایه اسلام‌آباد غرب واقعا نگران‌کننده است و یک تهدید زیست محیطی محسوب می‌شود و درخواست ما از مسئولان استان این است که هر چه سریعتر اقدامات مداخله‌ای لازم جهت رفع این مشکل انجام شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار