کد خبر: ۸۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲
سرپرست شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: میانگین تولید آب شرب در 12 ماهه سال 1400 برای شهرها و روستاهای این استان در مقایسه با سال قبل، افزایش 4.7 درصدی را تجربه نمود.

به گزارش آرانیوز از بجنورد، صبح امروز رضا نعیمی، سرپرست شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اعلام افزایش ۴ درصدی تولید آب شرب در استان، اظهارکرد: ۲۴ شهر و ۸۳۷ روستای تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان، از ۳ ساختمان سد، ۳۷۰ حلقه چاه، ۱۷۸ دهنه چشمه و ۱۱ رشته قنات مشروب می‌شوند.

وی گفت: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۳ میلیون و ۵۴۳ هزار مترمکعب آب شرب در استان تولید و بین مشترکین استان توزیع شده که از این میزان ۳۴ میلیون و ۹۹۷ هزار مترمکعب (۴۲ درصد) برای مشترکین در روستاها و ۴۸ میلیون و ۴۵۶ هزار متر مکعب (۵۸ درصد) برای مشترکین در شهرهای خراسان‌شمالی بوده‌است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی افزود: حجم تولید آب در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ از منابع آب (سدها)، ۱۸ میلیون و ۴۸۰ هزار مترمکعب (۲۲ درصد) و از منابع زیرزمینی (چاه، چشمه و قنات)، ۶۴ میلیون و ۹۷۲ هزار مترمکعب (۷۸ درصد) گزارش شده‌است.

وی با اشاره به رابطه مستقیم بارندگی سالیانه با میزان آبدهی منابع تامین و نظر به کاهش ۱۲ درصدی بارندگی از مهرماه تا پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به درازمدت در استان خاطر نشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب هنگام شستشو، استحمام و بهداشت باید سرلوحۀ کار مشترکان باشد تا در تأمین آب شرب بهداشتی، سالم و پایدار با مشکل مواجه نشویم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار