کد خبر: ۸۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
فرماندار تویسرکان از ایجاد میدان میوه و تره‌بار در تویسرکان با هدف کاهش قیمت‌ برای ‌مصرف‌کنندگان خبر داد

به گزارش آرانیوز از تویسرکان، حسین افشاری ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار تلاش دستگاه‌های عامل در اجرای طرح «مردمی‌سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن» را شایسته تقدیر دانست و اظهار کرد: امروز معاندان با القای مضامین ناامیدکننده فضای ذهنی جامعه را به سمت و سوی دلخواه خود پیش می‌برند که باید در این راستا نسبت به چرایی اجرای طرح و مواهب آن تبیین و روشنگری صورت گیرد.

وی گفت: یارانه‌ای ۱۸ میلیارد دلاری در سال‌های گذشته به بهانه تامین کالاهای اساسی صرف خرید غذای سگ و گربه، هزینه سفر خارجی و بورس تحصیلی فرزندان برخی مسئولان در خارج کشور می‌شد و بخشی نیز برای تجهیزات دارویی صرف می‌شد که آن هم به گروه‌های مافیایی می‌رسید.

فرماندار تویسرکان وجود بزرگترین مافیای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در کشور را یک حقیقت عنوان کرد و افزود: افرادی با ارز ۴۲۰۰ تجهیزات پزشکی و دارو وارد و آزاد می‌فروختند و یک شبه ثروتی کلان را صاحب می‌شوند؛ اما از این ارز چیزی به دست مردم نمی‌رسید.

وی با اشاره به اینکه دولت به عنوان امانتدار اموال عمومی تصمیم گرفت، دست رانت‌خواران را کوتاه کند تاکید کرد: فعالان اقتصادی و کارشناسان اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه را درست می‌دانند و اگر اختلافی هست بر سر موضوعاتی چون زمان اجرای آن است.

افشاری با بیان اینکه کارشناسان این اقدام را در دولتی که تنها ۹ ماه از عمر آن می‌گذرد کاری بزرگ و به نوعی ایثار می‌خوانند، خطاب به اعضای کارگروه تصریح کرد: طرح از سوی اعضای  به واسطه رسانه‌ها به صورت شفاف تبیین شود زیرا مردم می‌پذیرند که کاری مفید برای منفعت خود آنها و اقتصاد کشور است.

وی تاکید کرد: اما در این میان متاسفانه گروهی برای بدست آوردن سود مختصر، حاضر به له کردن مردم هستند بنابراین چطور می‌شود یارانه را به دست این افراد تولیدنما داد، پس باید هوشیار و با بصیرت در عرصه اقدام کرد.

فرماندار تویسرکان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تامین ۳۰ درصد از مرغ استان از سوی مرغداری‌ها گفت: با پیگیری‌ مسوولان شهرستان به ویژه جهاد کشاورزی و صمت برای روز اجرای طرح ۶۰ تن مرغ کشتار و به بازار تویسرکان تزریق شد.

وی رودربایستی و آشنابازی را در نظارت و بازرسی بازار یک آفت دانست و با تقدیر از همکاری و کار جهادی اصناف گفت: اصناف برای کشور زحمات زیادی می‌کشند؛ اما باید دقت کنیم که برخی افراد سودجو، درستی عملکرد این طیف تلاشگر را زیر سوال نبرند.

افشاری با بیان اینکه بازرسی پراکنده پرحجم در بلندمدت کارایی ندارد گفت: پاشنه آشیل امروز در کشور نانوایی‌هاست، ممکن است از امروز برخی نانوایی‌ها با ارائه خدمات تدریجی و پخت کم‌ با هدف تجمیع آرد در پایان روز برای فروش به قیمت آزاد اقدام کنند بر همین اساس نظارت‌ها باید درست و با دقت صورت گیرد تا از بروز نارضایتی و صف‌ طولانی جلوگیری شود.

وی با اشاره به روزرسانی جرائم، تاکید کرد: نظارت باید در خصوص تخلف قانون فوری اجرا شود نه اینکه پرونده تشکیل و بعدها مورد رسیدگی قرار گیرد این اتفاق اثر کار را کم می‌کند.

فرماندار تویسرکان از تشکیل ۱۷۸ پرونده تخلف طی ۵۵ روز خبر داد که ۹۹ درصد پرونده‌ها منجر به صدور رای شده است، در ادامه تاکید کرد: ۷۸ تن شکر توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در تویسرکان کشف شد.

وی با اشاره به ایجاد میادین میوه و تره‌بار با هدف کاهش قیمت محصولات برای مصرف‌کننده توسط شهرداری گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان کمک کنند تا هر چه سریع‌تر این فضا در شهرستان ایجاد شود.

افشاری در بخشی دیگر از سخنانش در رابطه با گلایه از آلودگی آب روستای اشتران خاطرنشان کرد:طبق بازدید و چهار نوبت نمونه‌برداری کارشناسان بهداشت، این آب آلوده نیست بلکه دلیل آن فرسودگی شبکه آبرسانی است آن هم البته تنها در یک محله.

وی با بیان اینکه این مشکل توسط اداره آب و فاضلاب شهرستان بررسی و رفع می‌شود گفت: دستگاه‌های عامل در خصوص بررسی و رفع مشکلات با هم هماهنگ عمل کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار