کد خبر: ۸۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما مخالف افزایش حقوق کارگران بر اساس مصوبات شورای عالی کار نیستیم، گفت: آنچه ما را نگران می‌کند بحران بیکاری واحدهای متوسط و کوچک است که شورای عالی کار باید در این رابطه کمک کند.

نگران بحران بیکاری در واحدهای متوسط و کوچک هستیم

به گزارش آرانیوز ، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور با بیان اینکه اقدامات اخیر دولت برای اصلاح ساختار نظام اقتصادی از مهمترین تصمیمات است، اظهار داشت: ضمن تشکر و اعلام حمایت مجلس و دلسوزان نظام از این اقدامات، ظرفیت کمیسیون اقتصادی برای کمک به دولت و اصلاح ساختار اقتصادی کشور آماده است.

وی با بیان اینکه اقدام در رابطه با قیمت کالاهای اساسی و تامین آنها نیازمند دقت ویژه است، خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از تصمیمات در کنار یکدیگر می‌تواند رفاه مردم و برون‌رفت از وضعیت کنونی را‌‌‌‌‌‌‌‌ رقم بزند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و هماهنگ از سوی دولتمردان گفت: گلایه ما از دولت این است که گاهی به موقع با مردم حرف نمی‌زند و صحبت‌های اخیر وزرا و رئیس جمهور هم بهتر بود پیش از پایان سال با مردم در میان گذاشته می‌شد.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه برخی تصمیمات نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌هاست، اظهار داشت: از جمله این زیرساخت‌ها در بانک مرکزی و نیز در پایگاه جامع رفاه ایرانیان است که باید اشکالات آنها برطرف شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ما مخالف افزایش حقوق کارگران بر اساس مصوبات شورای عالی کار نیستیم، گفت: آنچه ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ نگران می‌کند بحران بیکاری واحدهای متوسط و کوچک است؛ چراکه امکان تعدیل نیرو در بنگاه‌های زیر 10 نفر افزایش یافته و شورای عالی کار باید در این رابطه کمک کند تا کارگران بیکار نشوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به جلسات مشترک برگزار شده میان نمایندگان با وزرای کشور و جهاد کشاورزی در خصوص مشکلات کشاورزان گفت: قرار بود نتیجه این جلسات به مصوبات دولت تبدیل شود اما نشده است.

پورابراهیمی با اشاره به خسارت 13 هزار میلیارد تومانی کشاورزان استان کرمان از سرمازدگی، خواستار ورود رئیس جمهور به موضوعاتی مانند بیمه محصولات کشاورزی، استمهال وام‌های کشاورزان آسیب‌دیده و کمک‌های جبرانی دیگر به آنان شد.

وی همچنین با اشاره به مشکل آب شرب استان کرمان، تأکید کرد: دولت و مسئولان استانی کمک کنند تا طرح انتقال آب از خلیج فارس به  کرمان سریع‌تر عملیاتی شده و مردم این استان امسال از آب شرب خلیج فارس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار