کد خبر: ۸۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
مسؤول مجمع جهادگران استان گلستان گفت: در رزمایش «جهادگران فاطمی» که از ۱۷ اردیبهشت تا ۲۷ اردیبهشت در سراسر استان برگزار می‌شود قرار است بیش از ۵۰۰ گروه جهادی با تعداد بیش از ۴ هزار نفر‌ را به ۱۴ شهرستان، محلات و روستاها با هدف محرومیت‌زدایی اعزام کند.

به گزارش آرانیوز از گرگان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) سازمان جهاد سازندگی تأسیس شد و از همان ابتدای راه‌اندازی در جامعه جایگاه مهمی داشته تا جایی که تصویر نمادین آن در پشت اسکناس‌های ۲۰ تومنی در سال ۱۳۶۱ چاپ شد.

فعالیت اردوها و بسیج جهاد سازندگی در طول سال‌ها جنگ تحمیلی ادامه داشت و مهمترین تلاش آنها افزایش تولید در بخش زراعی بود تا جایی که در سال‌های جنگ خاکریزهای اقتصادی به اندازه خاکریزهای جبهه برای کشور مهم بود.

با پایان یافتن جنگ اردوهای جهادی به شهرها و روستاها رفته تا خرابی جنگ را ترمیم کرده و روستاها را توسعه دهند.

گروه‌های جهادی در همه این سال‌ها آرام و بی‌صدا مشغول خدمت بوده و در بروز حوادث طبیعی مانند زلزله رودبار، منجیل، بم، اهر، ورزقان و سیل خوزستان، لرستان و گلستان برای یاری و خدمت به مردم داوطلبانه در صحنه حضور داشتند.

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و حمایت ایشان از جهادگران، این گروه ها در نقاط مختلف کشور در حال افزایش هستند.

خلاء وجود مدیریت جهادی در کشور در بین برخی از مسؤولان و عدم مدیریت جهادی و فرهنگ جهادی به عنوان یک الگو مدیریتی برآمده از بطن انقلاب اسلامی مبنی بر ارزش‌های ایرانی- اسلامی سبب شده تا نیاز به این گروه‌ها در کشور بیشتر احساس شود.

در گام دوم انقلاب اسلامی اگر بخواهیم پیشتاز بوده و بر مشکلات غلبه کنیم باید فرهنگ و مدیریت جهادی که بهترین مصداق سبک مدیریتی سردار شهید سلیمانی بود را در کشور نهادینه کنیم.

خبرنگار خبرگزاری فارس به مناسبت دهه تشکیل بسیج سازندگی گفت‌وگویی با «هادی سمیعی‌پاقلعه» مسوول مجمع جهادگران استان گلستان انجام داده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار