کد خبر: ۸۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
مسؤول مجمع جهاد‌گران استان زنجان با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در برخی عرصه‌ها مثل پزشکی و کشاورزی، خدمات‌رسانی به صورت تئوری و عملی است، گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین بسیج سازندگی و کمیته امداد امضا شده است که طبق این تفاهم‌نامه ۴۰۰ واحد مسکونی برای محرومین احداث خواهد شد.

حسین قربانی، مسؤول مجمع جهادگران استان زنجان در حاشیه رزمایش جهادگران بزرگ فاطمی، در گفت‌و‌گو با آرانیوز در زنجان، با اشاره فعالیت یک هزار و ۲۸۱ جهادگر در مناطق مختلف استان، اظهار کرد: فعالیت جهاد‌گران در همه عرصه‌ها در جای جای استان از قبل بوده است، منتها در این 10 روز جهادگران ویژه‌تر وارد عمل خواهند شد.

مسؤول مجمع جهاد‌گران استان زنجان با اشاره به اینکه اولویت فعالیت جهاد‌گران در این بازه زمانی تعیین شده است، تصریح کرد: فعالیت جهادگران در عمران، تامین آب شرب، فرهنگی، پزشکی،کشاورزی و... است که هر گروه در مناطق تعیین شده از قبل آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در برخی عرصه‌ها مثل پزشکی و کشاورزی، خدمات‌رسانی به صورت تئوری و عملی است، افزود: تفاهم‌نامه‌ای بین بسیج سازندگی و کمیته امداد امضا شده است که طبق این تفاهم‌نامه ۴۰۰ واحد مسکونی برای محرومین احداث خواهد شد، که برای امسال ۸۰  واحد ساخته و در اختیار مردم مناطق محروم قرار داده می‌شود.

قربانی با اشاره به فعالیت عمرانی گروه‌های جهادی طی این 10 روز گفت: در این ده روز فعالیت عمرانی گروه‌های جهادی به صورت تعمیر و بهسازی خانه‌ها و نیز ساخت حمام و... خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ گروه جهادی در شهرستان ماهنشان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: اکثر گروه‌ها در تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان استان فعال هستند.

قربانی با اشاره به شناسایی مناطق محروم توسط گروه‌های جهادی عنوان کرد: برخی گروه‌ها منطقه محور هستند و در خود منطقه ساکن هستند و طبق برآورد و پایشی که صورت می‌گیرد اقدام به محرومیت زدایی در عرصه‌های مختلف می‌کنند.

مسؤول مجمع جهادگران استان زنجان با اشاره به تامین اعتبار خدماتی که در عرصه‌های مختلف توسط جهادگران انجام می‌شود، اظهار کرد: سپاه در تامین اعتبار پشتیبانی می‌کند، اگر مشکی مالی وجود داشته باشد پیشگام می‌شود، منتها خود جهادگران از طریق خیرین و اعضای گروه خودشان تامین کنند.

گفتنی است، یک هزار و ۲۸۱ جهادگر عرصه‌های مختلف از جمله عمرانی، کمک‌های مومنانه، پزشکی و... دارد که به مدت 10 روز ویژه‌تر در صحنه حضور خواهند یافت و به مردم و به ویژه مناطق محروم خدمات رسانی خواهند‌ کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار