کد خبر: ۸۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
استاندار البرز با بیان اینکه البرز به صورت منسجم و هدفمند در راستای صادرات گل و گیاه اقدام کند، گفت: یکی از عوامل موثر در بازگشت روستاییان و مانایی جمعیت در روستاها، توسعه کشت گلخانه ای است از این رو باید روستاییان متقاضی کشت گلخانه ای را مورد حمایت ویژه قرار دهیم.

به گزارش آرانیوز از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، شامگاه شنبه، در جلسه ستاد هماهنگی خرید تضمینی غلات و کلزا که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه البرز از ظرفیت‌های کم نظیری در حوزه کشاورزی برخوردار است، گفت: باید تدابیری اتخاذ شود که نمایشگاه دائمی گل و گیاه در استان برپا شود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که با توجه به ظرفیت‌های هر فصل در استان، نمایشگاه‌های فصلی نیز در حوزه کشاورزی داشته باشیم.

عبداللهی با بیان اینکه اکنون محصولات کشاورزی استان به سایر استان‌ها صادرات می‌شود از این رو باید این روند را ساماندهی و تقویت کنیم، ادامه داد: این استان ظرفیت راه اندازی پایانه صادرات گل و گیاه را دارد بنابراین باید در این رابطه بررسی‌های لازم صورت گیرد.

استاندار البرز گفت: تقویت بسترهای کشت و به ویژه کشت گلخانه ای در استان علاوه بر درآمدزایی و نهایت بهره وری، اشتغال فراوانی را نیز همراه خواهد داشت.

وی افزود: جهاد کشاورزی استان باید با برنامه ریزی ویژه، نسبت به تشریح مزایای کشت گلخانه ای و ترغیب کشاورزی برای این امر اقدام کند. باید افراد دارای تحصیلات مرتبط کشاورزی برای ایجاد بسترهای کشت گلخانه ای حمایت شوند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه جهاد کشاورزی باید به صورت گسترده در راستای ارائه مشاوره به علاقمندان فعالیت در حوزه کشاورزی اقدام کند، اظهار کرد: اعطای تسهیلات بانکی با سود کم می‌تواند مشوق بسیار خوبی برای کشاورزان باشد تا شیوه کار خود را از کشت سنتی به گلخانه ای تغییر دهند.

وی افزود: اراضی کشاورزی با آبیاری غرقابی باید نوع فعالیت خود را تغییر دهند و هر چه سریع تر به سمت کشت های دانش بنیان حرکت کنند؛ یکی از عوامل موثر در بازگشت روستاییان و مانایی جمعیت در روستاها، توسعه کشت گلخانه ای است از این رو باید روستاییان متقاضی کشت گلخانه ای را مورد حمایت ویژه قرار دهیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار