کد خبر: ۸۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
استاندار همدان از اختصاص هزار میلیارد تومان برای تکمیل انتقال آب از سد تالوار خبر داد و گفت: تخصیص این میزان نشانه اهمیت موضوع تامین آب پایدار است که دولت به آن توجه ویژه دارد.

به گزارش آرانیوز از همدان و به نقل از روابط عمومی استانداری؛ استاندار همدان با همراهی برخی از مدیران و مسئولان از روند اجرای پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان و تصفیه‌خانه آن بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

استاندار همدان در این بازدید از اختصاص هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه انتقال آب از سد تالوار خبر داد و گفت: تخصیص این میزان نشانه اهمیت موضوع تامین آب پایدار برای مردم استان است که دولت سیزدهم به آن توجه ویژه دارد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه اختصاص یافت و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به تازگی واریز شده و این موضوع اقدام بی‌نظیری در پروژه‌هایی است که پس از انقلاب در کشور اجرا شده است.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از سد تالوار مشکل کمبود اعتبار ندارد افزود: انتظار داریم قرارگاه خاتم‌الانبیا با افزایش توان فنی و تیم‌ کاری خطوط انتقال را با شتاب بیشتری اجرا کرده و طبق جدول زمانبندی این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.  

استاندار همدان تاکید کرد: از ۱۰ کیلومتر خط انتقال، سه و نیم کیلومتر در منطقه سخت‌گذر و سنگلاخی است که انجام شده و بقیه عملیات در مسیر هموار واقع شده که بی‌تردید ادامه عملیات لوله‌گذاری با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وی گفت: مشکل کمبود لوله و خرید ورق از کارخانه فولاد مبارکه از موانع این پروژه بود که با پیگیری‌ها رفع و در روزهای آینده نیز اولین بخش محموله مورد نیاز تزریق می‌شود. 

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه عملیات انتقال فرایند پیچیده و کاملا فنی است تاکید کرد: این پروژه باید طی ۱۷ سال گذشته انجام می‌شد که با همت دولت سیزدهم این مطالبه دیرینه مردم همدان برآورده خواهد شد. 

وی با بیان اینکه سد تالوار وضعیت آبی خوبی دارد تاکید کرد: ایستگاه پمپاژ شماره سه نیز به اتمام رسیده و ایستگاه‌های شماره ۱ و ۲ نیز در حال احداث است.

استاندار همدان افزود: در خصوص تامین پمپ‌های مورد نیاز با پیگیری‌ و اقداماتی که انجام شد، عملیات خرید و نصب شتاب گرفت و همچنین قرارداد خرید و نصب سوله‌های مورد نیاز هم منعقد شد. 

 وی گفت: در قسمت‌های مختلف سد و پایین دست آن مانند تصفیه‌خانه، ایستگاه‌های پمپاژ و حفاری و انتقال اکیپ‌ها مشغول کار هستند. 

استاندار همدان اضافه کرد: طبق وعده‌ای که به مردم دادیم، اتمام این پروژه به هم‌افزایی، برنامه‌ریزی دقیق و  همراهی مجریان طرح بستگی دارد، امیدواریم همه توان خود را به کار گیرند تا این مشکل چندین ساله حل شود. 

وی گفت: به زودی با وزیر نیرو و فرمانده کل سپاه در راستای تقویت ماشین‌آلات و اکیپ‌های مستقر در این پروژه و برق‌رسانی و تجهیزات مورد نیاز دیداری خواهیم داشت.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: سپاه در هر زمینه‌ای که وارد شده کار با سرعت و کیفیت بالا انجام شده که امیدواریم به زودی پروژه انتقال از سد تالوار به همدان نیز بهره برداری شود. 

طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان به طول ۱۴۰ کیلومتر از مصوبات سفر رهبری به استان است که با اجرای این طرح آب درازمدت ۱۲ شهر همدان، جورقان، مریانج، بهار، صالح آباد، لالجین، قهاوند، مهاجران، فامنین، کبودراهنگ، گل تپه و شیرین سو و ۱۵۹ روستا و پایگاه نوژه همدان تامین می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها