کد خبر: ۸۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه وزش باد شدید تا روز یکشنبه در سطح استان ادامه خواهد داشت، گفت: وقوع خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و شرق استان منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

حجت‌اله علی‌عسگریان، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان امروز در گفت‌وگو با آرانیوز در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار تا اوایل هفته آینده بر روی استان است. 

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق استان به‌صورت قسمتی ابری و غبار محلی، بعد از ظهرها افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و رگبارهای پراکنده بهاری همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ به‌ویژه در نیمه‌ جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

علی‌عسگریان با اشاره به اینکه وزش باد شدید تا روز یکشنبه در سطح استان ادامه خواهد داشت، گفت: وقوع خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و شرق استان منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق یک تا ۲ درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۲۸ و کمینه فردا صبح ۱۳ درجه سانتی‌گراد و چوپانان با ۳۶ و بوئین و میاندشت با دمای ۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کلیه عوامل امدادی و مدیریت بحران در آماده‌باش هستند

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وزش باد شدید در سطح استان بیان کرد: رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ، وزش باد شدید، تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک را امروز در اکثر مناطق به ویژه جنوب استان شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در روز شنبه در نیمه شرقی و جنوب و غرب و روز یکشنبه وزش باد در اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

شیشه‌فروش تصریح کرد: آب گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه، احتمال آسیب به سازهای موقت و درختان فرسوده و خیزش موقت گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی، احتیاط هنگام تردد جاده‌ای، اجتناب از فعالیت کوهنوردی و چرای دام در مناطق مرتفع مرتعی و حاشیه رودخانه‌ها،پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کلیه عوامل امدادی و مدیریت بحران در مناطق تحت تأثیر در حالت آماده‌باش هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار