کد خبر: ۸۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
اصفهان _ میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان با قرار گرفتن بر روی عدد ۱۷۷ بیانگر وضعیت قرمز هوا در این کلانشهر است.

هوای اصفهان در وضعیت قرمز/میانگین شاخص کیفی روی عدد۱۷۷ قرار گرفت

محمود مزارع، کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت‌وگو با آرانيوز اظهار داشت: در حال حاضر شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های احمد آباد با شاخص ۱۶۸، استانداری با شاخص ۱۸۲، انقلاب ۱۸۴، پروین ۱۸۳، جی با شاخص ۱۹۲، رهنان ۱۵۱، فرشادی ۱۸۲، فیض ۱۸۵ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۹۶ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد.

وی افزود: شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های خرازی و سگزی نیز به ترتیب با قرار گرفتن بر روی اعداد ۲۴۱ و ۲۳۱ در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم قرار دارند.

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه شاخص کیفی هوا در ایستگاه کاوه با شاخص ۱۳۳ بیانگر وضعیت نارنجی و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است، گفت: این در حالی است که میانگین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های باهنر و میرزاطاهر به ترتیب با قرار گرفتن بر روی اعداد ۲۱ و ۱۲ بیانگر حاکمیت هوای پاک در این منطقه است.

وی گفت: کیفیت هوا در شاهین شهر و مبارکه نیز به ترتیب با قرار گرفتن بر روی شاخص‌های ۱۶۸ و ۱۶۱ در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.



نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار