کد خبر: ۸۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
استاندار خراسان رضوی:
مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: دو مزیت شاخص استان برخورداری از سرمایه انسانی خلاق و سرمایه مادی است.

برخورداری از سرمایه انسانی و مادی مزیت‌های شاخص خراسان رضوی است

به گزارش آرانيوز ، یعقوبعلی نظری شامگاه جمعه در نشست صمیمانه فعالان اقتصادی اظهار کرد: دو مزیت شاخص استان برخورداری از سرمایه انسانی خلاق و سرمایه مادی است که برای اتصال این ۲ مزیت به شرکت‌های دانش بنیان نیاز است تا از نبوغ‌های فکری بهره گرفت و مسایل استان را حل کرد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که باید مساله محور و مزیت محور گام برداریم افزود: این استان از مزیت‌ها و مسائلی برخوردار است که باید همه، آن‌ها را بدانیم، برجسته‌سازی و اولویت بندی و براساس آن‌ها عمل کنیم.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از قدرت بسیج کنندگی بخش‌های مختلف نیاز به یک برنامه ریزی مشخص دارد ادامه داد: هدف اصلی شکل‌گیری قرارگاه مشترک حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی، ایجاد هماهنگی و هدایت فعالیت‌ها در مسیر اهداف مشخص است.

نظری گفت: همان طور که برای بنگاه‌های اقتصادی وظیفه اجتماعی تعریف کرده‌ایم می‌توانیم برای آنان وظیفه دانش بنیانی نیز تعریف کنیم تا واحدهای تولیدی به مساله دانش بنیانی تولید کردن توجه بیشتری داشته باشند چرا که همه واحدها می‌توانند همیشه دانش بنیان باشند و تولیدات و ارایه خدمات خود را متناسب با فناوری روز ارایه دهند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم رسیدن به یک مفاهمه مشترک بین بخش حاکمیتی و بخش خصوصی فعالیت‌های اقتصادی در خراسان رضوی افزود: بهره‌گیری از سرمایه‌های در اختیار و ساماندهی آن‌ها و همچنین توجه به نقاط لازم برای تعمیم دادن دانش بنیان شدن بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: ما در خراسان رضوی کار اداری نداریم بلکه هر مسوولی که تصدی برخی امور را برعهده می‌گیرد باید از روحیه حرکت به جلو و قوه خلاقیت برخوردار و قدرت بسیج کنندگی داشته باشد و بتواند ظرفیت‌ها را در کنار هم قرار دهد.

باید به حوزه فناوری در خراسان رضوی ضریب داد

مسعود میرزایی نیز در این نشست اظهار کرد: باید تلاش کرد به حوزه فناوری در استان ضریب داد از سوی دیگر چون خراسان رضوی در حوزه آی.تی و آی.سی.تی ظرفیت بالایی دارد می‌توان از این بخش به عنوان عصای دست استان برای رسیدن به اهداف فناورانه در صنایع مختلف بهره گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: پارک علم و فناوری خراسان رضوی در تلاش است تا برای افزایش سهم خود از کیک اقتصادی کشور و نقشش در تولید ناخالص داخلی و اقتصاد کلی از نظرات بخش خصوصی در اتخاذ تصمیماتش بهره گیرد.

وی بیان کرد: در این راستا به زودی تفاهم نامه‌ای بین پارک علم و فناوری خراسان رضوی و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان به امضا می‌رسد تا بتوان مفاهیم دانش بنیانی را به صنایع غذایی و صنایع کشاورزی رسوخ داد.

میرزایی افزود: این پارک، سامانه هوشمند آنلاین یا اپلیکیشنی را طراحی کرده است که در آن همه تخصص‌های شرکتهای دانش بنیان تحت تکفل پارک درج شده تا صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بتوانند نیاز فناورانه مرتبط با تولید خود را در این سامانه احصا کرده و به آن متصل شوند که به زودی از این سامانه رونمایی می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی رصد همه ظرفیت‌های مرتبط با پارک، احصای نقاط قوت و ضعف و تلاش برای مرتفع کردن آن‌ها، بررسی مراکز رشد در شهرستان‌ها به منظور هماهنگ سازی آن‌ها برای توسعه، تقویت ارتباط با تشکلها و انجمن‌های ذیل پارک، احصای محورهای مغفول مانده و تدوین یک برنامه راهبردی برای پیگیری آن‌ها در عرصه صنایع معدنی و صنایع غذایی را از اقدامات این نهاد طی ۲ ماه گذشته برشمرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار