کد خبر: ۸۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
رشت- فرماندار رشت با اشاره به اینکه رفع معضل پسماند امری دستوری نیست، گفت: همه باید در حل معضل زباله سراوان مشارکت داشته باشند.

به گزارش آرانیوز ، حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند رشت با اشاره به اهمیت توجه به جمع‌آوری و دفع بهداشتی زباله در زندگی انسانی و حفظ محیط زیست، اظهار کرد: مدیریت روزانه صدها تن زباله تولیدی در رشت نیازمند همدلی و همکاری مسئولان و مردم است.

فرماندار رشت با تاکید بر اراده دولت سیزدهم، مسئولین استانی و مدیران شهرستانی بر برون رفت از بحران زباله با هم‌افزایی و شیوه مدیریت جهادی و انقلابی، افزود: با تشکیل کارگروه تخصصی پسماند در سطح بخش‌ها برای بررسی جوانب و ارائه پیشنهادات و مصوبات به کارگروه تخصصی شهرستانی پسماند با هدف پیشبرد عملیاتی کارها، به زودی در مراحل مدیریت پسماند و فوریت بخشی به روند رفع معضل زباله تسریع می‌شود.

امام پناهی با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل زباله استان‌های شمالی، تصریح کرد: رفع معضل پسماند امری دستوری نیست و هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد باید با احساس مسئولیت درباره آینده محیط زیست فرزندان خود و ادامه چرخه طبیعی حیات با اراده جمعی برای حل زیر بنایی مسئله مشارکت کند.

وی در ادامه به اجرای موفق طرح مدیریت پسماند روستایی (مپ) در بخش کوچصفهان اشاره کرد و گفت: به زودی این طرح با محوریت بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در دیگر نقاط شهرستان نیز به اجرا گذاشته می‌شود.

فرماندار رشت با تأکید بر لزوم انجام تفکیک زباله از مبدا و نقش مهم بانوان، خواستار ایفای نقش پررنگ‌تر آنان در مدیریت زباله خانواده‌های شهری و روستایی شد.

وی همچنین به اطلاعیه وزارت کشور در مورد مسئله سراوان، تأکید کرد: مراحل سامان دهی و تعطیلی لندفیل سراوان، می‌توان با اجرای برنامه‌های نظام‌مند در تفکیک و جمع آوری زباله موجبات مدیریت کارآمد پسماند را با هدف جلب رضایت مردم، فراهم آورد.

امام پناهی با تاکید بر نقش غیرقابل انکار گروه‌های مردم نهاد، پایگاه‌های بسیج، هلال احمر، اصحاب رسانه، فضای مجازی و کارشناسان محیط زیست در زمینه آموزش و بیان اهمیت تفکیک زباله، اظهار کرد: تفکیک زباله، نخستین گام در حل این معضل است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار