کد خبر: ۸۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
سقز- رئیس کل دادگستری کردستان از اشتغال مستقیم ۵۵ نفر در یکی از کشتارگاه های مرغ شهرستان سقز با حمایت‌های دستگاه قضایی استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران از بازگشت یک واحد کشتارگاه به چرخه تولید با حمایت دستگاه قضائی استان خبر داد.

وی افزود: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در راستای رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های رئیس قوه قضائیه و با تلاش‌های مجموعه دستگاه قضائی خصوصاً رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سقز، با برگزاری جلسات متعدد، مشکل این واحد تولیدی مرتفع و به چرخه تولید بازگشت.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی به سبب مشکلات پیش آمده بیش از ۲ سال و نیم تعطیل شده بود و با راه اندازی مجدد آن کمک شایانی به اشتغال زایی در منطقه شد.

رئیس کل دادگستری کردستان اظهار داشت: مشکلات این مجموعه شامل مشکلات زیست محیطی ناشی از پسماند کشتارگاه، عدم رعایت استانداردهای دامپزشکی، عدم تخصیص انشعاب گاز صنعتی، بدهی مالیاتی و متناسب نبودن تخصیص آب با عملکرد کشتارگاه بود که خوشبختانه با برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و همکاری مؤثر ادارات اجرایی این شهرستان حل و فصل شد.

وی بر سپردن تعهد از سوی مالکین این کشتارگاه به اداره محیط زیست مبنی بر رفع این موانع خبر داد و گفت: این کشتارگاه صنعتی هم اکنون فعالیت خود را با ظرفیت روزانه ۱۴ هزار قطعه مرغ زنده آغاز کرده و توان تأمین مرغ شهرستان‌های مجاور سقز را نیز دارد.

حجت الاسلام حسینی بر حمایت همه جانبه دستگاه قضائی از واحدهای تولیدی که دچار مشکل شده اند تأکید کرد و گفت: مشکلات و موانع به وجود آمده نباید سبب توقف چرخه تولید در واحدهای تولیدی استان شود و ضروری است با ارائه راه حل‌های عملی و قانونی این مشکلات رفع شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار