کد خبر: ۸۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
گروه استان‌ها -سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در این استان کاهش یافته است گفت: ۵۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی قرار گرفت.
۵۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی قرار گرفت

حسن ملکی‌زاده در گفت‌وگو با آرانیوز در بوشهر، با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی کرونایی این استان اظهار داشت: بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی وزارت بهداشت اکنون از 10 شهرستان استان بوشهر 50 درصد در وضعیت آبی و نیمی دیگر در شرایط زرد کرونایی است.

وی با بیان اینکه با کاهشی شدن مبتلایان به کرونا شهرستان‌های عسلویه، دشتی، دشتستان، گناوه و کنگان در شرایط آبی کرونایی قرار گرفتند خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت پنج شهرستان بوشهر، تنگستان، دیلم، دیر و جم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از کاهشی شدن آمار مبتلایان به کرونا در  استان خبر داد و گفت: تعداد بستری‌ها به 47 نفر رسیده است و برای ادامه روند کاهشی رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن برای در امان ماندن از کرونا ضروری است.

ملکی‌زاده با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته 17 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند تصریح کرد: در این مدت 19 بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای 4 مورد به کرونا قطعی بوده است.

وی از بستری 7 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: از این تعداد بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه حال 3 نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از ثبت یک فوتی کرونایی در شبانه‌روز گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه امروز یک بیمار کرونایی، آقای 87 ساله بدون بیماری زمینه‌ای در استان بوشهر فوت شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 2 هزار و 155 نفر در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون 104 هزار و 274 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

ملکی‌زاده باتأکید بر توجه به تزریق واکسن کرونا اضافه کرد: واکسن کرونا نقش مهمی در مصون ماندن انسان از ابتلا به بیماری کرونا دارد و در این راستا تزریق نوبت سوم در جلوگیری از فوتی کرونایی اثربخش است.

وی با بیان اینکه حدود 36 درصد از جامعه هدف در استان بوشهر نوبت سوم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند خاطر نشان کرد: اکنون واکسیناسیون نوبت سوم کرونا 36 درصد، بسیار پایین و لازم است نسبت به تزریق واکسن کرونا در نوبت سوم اقدام شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار