کد خبر: ۸۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
گروه استان‌ها ــ استاندار مرکزی گفت: باید تلاش کنیم تا شرایط زندان‌های استان به شرایط استاندارد نزدیک شود و بتوانیم مسئله اشتغال‌آفرینی در سطح زندان‌های استان را بیش از گذشته توسعه دهیم.
اشتغال‌آفرینی در سطح زندان‌های استان مرکزی توسعه می‌یابد

به‌گزارش آرانیوز از  اراک،فرزاد مخلص‌الائمه در حاشیه بازدید از اردوگاه کاردرمانی و فنی و حرفه‌ای و زندان اراک با اشاره به بازدید از زندان مرکزی اراک اظهار داشت: در این بازدید از نزدیک در جریان فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود اعم از کارآفرینی، اشتغال‌آفرینی و وضعیت و کیفیت نگهداری زندانیان قرار گرفتیم.

وی افزود: گفت‌وگو و تبادل نظری با مسئولان ارشد قضایی استان در باب برخی از مسائل و مشکلاتی که زندان دارد داشتیم که ان‌شاءالله باید از طریق منابع استان برطرف و شرایط به شرایط استاندارد نزدیک شود و بتوانیم مسئله اشتغال‌آفرینی در سطح زندان‌های استان را بیش از گذشته توسعه دهیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با راهبری کلان قوه قضاییه در سطح کشور کارهای بسیار خوب و ارزشمندی در این حوزه انجام شده، زندان‌های استان مرکزی از نظر کلی وضعیت مناسبی دارد به جز بحث تراکم زندانیان که مشکلی سراسری در سطح کشور است و ما هم تلاش می‌کنیم که این مشکل در اسرع وقت برطرف شود.

مخلص‌الائمه بیان کرد: در عین حال رئیس کل دادگستری استان به مناسبت لیالی قدر دستور دادند که مساعدت لازم برای مرخصی تعداد قابل توجهی از زندانیان این زندان و استان انجام شود و تسهیلات، مساعدت و کمک لازم صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: از کادر سازمان زندان‌های استان تقدیر می‌کنیم به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی و دلسوزی که دارند، تعداد بسیاری از زندانیان در اینجا حافظان قرآن بودند، کار مفصلی از این حیث انجام شده و صحنه‌های زیبایی در این محیطی که محیط شیرینی نیست خلق شده است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: آرزو می‌کنیم استان مرکزی یک روزی استان واقعا بدون زندان باشد و نداشته باشیم از جرائمی که مجازات‌های حبس را داشته باشد، امیدواریم موجبات آزادی این زندانیان هم در چارچوب مقررات و ضوابط قانونی و با استفاده از ظرفیت‌های فراوانی که قوه قضاییه در سال‌های اخیر ایجاد کرده فراهم شود و کاهش جمعیت زندانیان تحقق یابد تا دیگر روزی ان‌شاءالله هیچ زندانی نداشته باشیم و همه افرادی که در زندان‌ها هستند در خدمت جامعه باشند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار