کد خبر: ۸۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
گروه استان‌ها- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با بررسی بودجه ۱۴۰۱ استان و ابلاغ مشکلات و ظرفیت‌های آن برگزار شد.
بررسی بودجه ۱۴۰۱ استان کردستان/۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی اختصاص یافت

به گزارش آرانیوز  از سنندج، ارسلان ازهاری پیش‌ازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای استانی که 878 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته داشت، اختصاص یافت.

وی افزود: در بخش اعتبارات استانی بیش از 96 درصد اعتبارات برای کردستان جذب و تخصیص داده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 9درصد رشد عملکرد و بودجه مصوب را نسبت به سال 99 در استان داشتیم، تصریح کرد: باتوجه به نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری، دستگاه‌ها باید نسبت به تحقق این شعار فعالیت داشته باشند.

وی به نقاط قوت بودجه سال‌جاری اشاره کرد و گفت: برنامه محور شدن، افزایش درآمد‌های دولت(مالیات)، اجرای سیاست مالیات بر خودروها و خانه‌های لوکس، اصلاح سیاست ارز ترجیحی، شروع اصلاحات صندوق‌های بازنشستگی، حمایت از کشاورزی فرا سرزمینی و حمایت از صادرات محصولات کشاورزی، حمایت از واحدهای تولیدی، تامین اراضی برای طرح مسکن، تقویت اعتبارات صندوق ملی مسکن، تقویت اقتصاد گردشگری با توجه به کاهش آثار کرونا، برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر خارجی، عدالت فرهنگی و توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار و چند مورد دیگر از نقاط قوت بودجه در سال 1401 در کشور خواهد بود.

ازهاری بیان کرد: در حوزه تجهیز مراکز و ایجاد اشتغال، آموزش‌های حرفه‌ای و جذب افراد ماهر و آموزش‌های منجر به شغل امری بسیار مهم و اساسی است که همواره مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه اکثر خریدهای پیمانکاری خارج از استان است، عنوان کرد: اگر قرار است که خریدی در خارج از کردستان انجام شود باید کارگروهی نسبت به این امر تشکیل شود تا 9درصد مالیات بر ارزش افزوده به خود استان برای استفاده شهرداری‌ها بازگردد.

انتهای پیام/487/ش

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار