کد خبر: ۸۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
گروه استان‌ها - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر به بیان اینکه خرید گندم از کشاورزان توسط ۱۳ مرکز انجام می‌شود گفت: پرداخت مطالبات زارعان به‌روز و تاکنون ۲۸ میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان بهای خرید گندم به کشاورزان استان پرداخت شده است.
۲۸ میلیارد تومان بهای خرید گندم به کشاورزان استان بوشهر پرداخت شد

جمال زارعی در گفت‌وگو باآرانیوز در بوشهربا اشاره به آغاز برداشت گندم در اراضی استان و تعیین مراکز خرید محصول از کشاورزان اظهار داشت: در این راستا 13 مرکز خرید تضمینی گندم در استان بوشهر تعیین شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان قبل از مراجعه به مراکز خرید تضمینی و تحویل گندم باید در سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی اقدام به ثبت‌نام کنند گفت: نرخ پایه خرید تضمینی گندم معمولی و دوروم مصوب هیئت دولت به ترتیب مبلغ 105 هزار ریال، 109 هزار و 200 ریال و 10 هزار ریال به‌عنوان پاداش برای تحویل گندم کشاورزان به مراکز خرید اعلام شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر افزود: پرداخت بهای خرید گندم توسط کاربران ثبت مراکز خرید و ارسال لیست به بانک کشاورزی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

زارعی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 450 تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری و در انبار ذخیره شده است تصریح کرد: پرداخت مطالبات زارعان به‌روز و تاکنون 28 میلیارد و 175 میلیون تومان بهای خرید گندم به کشاورزان استان پرداخت شده است.

 

وی به پیش‌بینی برداشت و خرید تضمینی گندم در استان اشاره کرد و گفت: کمبود بارش و تداوم خشکسالی در میزان خرید تضمینی تاثیر گذاشته و پیش‌بینی می‌شود 30 هزار تن گندم در استان از کشاورزان خریداری شود.

بر پایه این گزارش امسال برای برداشت گندم در استان 295 کمباین، 13 مرکز خرید شامل 5 مرکز خرید اصلی و 8 مرکز خرید مباشری در سطح شهرستان‌ها ایجاد شده است.

انتهای پیام/190/ی

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار