کد خبر: ۸۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
گروه استان‌ها- استاندار کردستان گفت: کارت‌هایی که تحت عنوان کارت مرزنشینی وجود دارد نیاز به به‌روزرسانی و آسیب‌شناسی دارد تا معیشت حداقلی را برای مرزنشینان کردستانی به وجود آورد.
کارت‌ مرزنشینان استان کردستان نیازمند بروزرسانی و آسیب‌شناسی است

به گزارش آرانیوز از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت کنونی صادرات با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در استان وجود دارد، مطلوب نیست.

وی افزود: کارت‌هایی که تحت عنوان کارت مرزنشینی وجود دارد نیاز به به‌روزرسانی و آسیب‌شناسی دارد تا معیشت حداقلی را برای مرزنشینان کردستانی به وجود آورد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: قصد متهم کردن و تخریب هیچ مدیر دولت گذشته با انتقاد کردن وجود ندارد، اما مشخص است که مرز‌های استان وضعیت مناسبی نداشته و این وضعیت، وظیفه ما را تنها سنگین‌تر کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید تمرکز بیشتری با آسیب‌شناسی بر بازارچه‌ها انجام شود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده تملک 25هکتار از اراضی مرز باشماق در دست اقدام است.

زارعی‌کوشا بیان کرد: سرپرست فرمانداری مریوان به عنوان نماینده تام‌الختیار استاندار وظیفه ساماندهی مرز باشماق را بر عهده خواهد داشت، لذا انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها در مرز باشماق تعیین تکلیف شده باشد.

استاندار کردستان با تأکید بر اینگکه هرچه سریع‌تر باید برای گیت گذرنامه در مرز باشماق تدبیری اندیشیده شود، اعلام کرد: ساماندهی مرزهای استان در شش ماهه نخست سال‌‍جاری از اهداف دولت در استان است.

محمد راشد مدرس گرجی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان نیز در این جلسه گفت: اتفاقاتی که در مرز باشماق رخ می‌دهد متأسفانه این مرز را به بازارچه تبدیل کرده است.

زیرساخت‌های لازم در مرز باشماق مریوان وجود ندارد
سازمان بازرسی به مشکلات مرز بین‌المللی "باشماق" مریوان ورود کرد

در ادامه فاروق کیخسروی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی کردستان نیز اظهار کرد: ارتباط قضایی اقلیم کردستان با استان می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات تجار بین دو کشور منجر شود.

وی افزود: ثبات قیمت‌ها برای سفارش اجناس جدید یکی از مهمترین خواسته‌های تجار است.

کیخسروی خاطرنشان کرد: ثبات و عدم عمل به بخش‌نامه‌های صادره در سال‌های گذشته می‌توانست در رویه صادرات به اقتدار استان و در نهایت کشور بیانجامد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی کردستان با بیان اینکه عدم تلاش تجار ایرانی برای اخذ بازار اقلیم کردستان، بازار را در اختیار تجار ترکیه‌ای قرار داده است، یادآور شد: بازار عراق بازار مناسبی است که باید بیشتر به آن توجه شود.

انتهای پیام/487/ی

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار