کد خبر: ۸۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه عملیات ساخت ۲۰۰۹ واحد مسکونی در سال گذشته اجرایی و ۴۹۲ واحد تحویل داده شد گفت: از این تعداد یک هزار و ۳۳۵ واحد نیز تکمیل و در خرداد ماه سال جاری تحویل داده می‌شود.

به گزارش آرانیوز از اراک مجید مؤمنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد خمینی (ره) در سطح کشور هدف‌گذاری ایجاد ۵۰۰ هزار شغل را در برنامه دارد اما تاکنون سهمیه استان ابلاغ نشده است.

وی اعتبارات استان در سال گذشته در بخش اشتغال‌زایی را یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۶۰ درصد اشتغال استان در سال ۱۴۰۰ با حمایت کمیته امداد ایجاد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی بیان داشت: ۴۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند؛ در سال گذشته چهار هزار خانوار با خودکفایی و توانمندی از چرخه حمایت خارج شدند اما با مشکلات اقتصادی که وجود داشت همین تعداد به خانواده‌های تحت پوشش اضافه شدند.

مؤمنی با بیان اینکه عملیات ساخت ۲۰۰۹ واحد مسکونی در سال گذشته اجرایی و ۴۹۲ واحد تحویل داده شد ادامه داد: از این تعداد یک هزار و ۳۳۵ واحد نیز تکمیل و در خرداد ماه سال جاری تحویل داده می‌شود.

وی اضافه کرد: ۳۲۰ مرکز نیکوکاری در استان راه‌اندازی شده و بالغ بر ۱۶۱ میلیارد تومان کمک مردمی در این مراکز جمع‌آوری و توسط مردم و با نظارت کمیته امداد بین نیازمندان توزیع شد.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی ادامه داد: ۱۴ هزار پرونده در سال گذشته به مراکز نیکوکاری واگذار شده و برنامه داریم که تا پایان سال ۲۸ هزار پرونده از سالمندان را نیز واگذار کنیم.

مؤمنی با بیان اینکه رتبه اول ایران مهربان به استان تعلق گرفته چرا که هیچ یتیم نیازمندی بدون حامی نمانده بود، یادآور شد: ۱ هزار و ۸۱۷ یتیم و ۴ هزار و ۸۱۴ محسنین در استان داریم که مبلغ ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حدود ۶ هزار و ۶۳۱ نفر پرداخت شده است. 

به گفته وی ۸ هزار و ۱۱۰ شغل در استان مرکزی توسط کمیته امداد در سال گذشته ایجاد شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه با بازرسی از شغل‌ها مشخص شد که ۹۶ درصد از اشتغال‌ها پایدار بوده است تصریح کرد: حداکثر مبلغ وام برای ایجاد اشتغال صد میلیون تومان و حداقل آن ۱۰ میلیون تومان است.

مؤمنی همچنین با اشاره به راه‌اندازی آشپزخانه و توزیع غذای گرم بیان داشت: ۱۹۸ آشپزخانه در سال جاری راه‌اندازی شده و مقرر شد تا مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به آنها کمک کنیم.

وی تعداد آشپزخانه‌ها در سال گذشته را ۱۵۲ واحد برشمرد و ادامه داد: در سال گذشته ۱۴۶ هزار و ۵۱۰ پرس غذای گرم در ماه رمضان توزیع شد.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه با شروع ماه مبارک رمضان تاکنون ۱۰ هزار افطاری توزیع شده است گفت: ۵ هزار و ۸۰۰ نفر در توزیع غذا در آشپزخانه‌ها فعالیت کردند و ۱۳۰ هزار پرس غذا نیز توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: کمک‌های مردمی در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به مشابه سال ۱۳۹۹ حدود ۶۸ درصد رشد داشته است.

به گفته وی در سال گذشته در استان مرکزی ۴۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون زکات جمع‌آوری شده است.

مومنی با دعوت از مردم برای اهدای کمک های خود به کمیته امداد جهت توزیع میان نیازمندان، خاطرنشان کرد: شماره کارت جهت کمک های مردمی ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۱۴ است و همچنین کد دستوری *۸۸*۷۷*۸۶# و یا ارسال عدد ۱ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳ می باشد و تلفن گویای این نهاد جهت کمک های مردمی ۳۳۸۸۰ است که به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن(ع) افتتاح می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار