کد خبر: ۸۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت به موضوع ارتقا و رتبه‌بندی معلمان توجه ویژه‌ای دارد که امیدواریم با اجرای رتبه‌بندی، تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور اتفاق می‌افتد.

به گزارش آرانیوز از سنندج، مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت اموزش و پرورش ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: جامعه فرهنگی در دو سال گذشته در شرایط کرونایی به عنوان مدافعان علم و تربیت اجازه ندادند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دچار خدشه شود و جلوه‌های زیبایی خلق کردند.

وی تصریح کرد: بعد از ۲۵ ماه آموزش غیرحضوری، فرصت آموزش حضوری دوباره پیدا شد تا جایی که در نخستین روز از بازگشایی مدارس شاهد حضور بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس بودیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در سند تحول دولت موضوع آموزش و پرورش به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: دولت به موضوع ارتقا و رتبه‌بندی معلمان توجه ویژه‌ای دارد که امیدواریم با اجرای رتبه‌بندی، تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور اتفاق می‌افتد.

کاظمی تصریح کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است و با توجه به اینکه رسالت آموزش و پرورش تربیت نسل است باید با تربیت دانش‌آموزان زمینه پیشرفت در این عرصه را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: باید برای تربیت نسلی خلاق، ایده‌پرداز و کار‌آفرین در آموزش و پرورش تلاش کنیم که این مهم در مدارس تحقق پیدا می‌کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: براساس سند تحول بنیادین به دنبال تربیت چندساعتی هستیم و دو ساعت از این ساعت‌های 6گانه تعلیم تربیتی که ساعت علمی و فناوری و فنی و حرفه‌ای است زمینه‌ساز تحقق این شعار سال خواهد بود.

کاظمی خاطرنشان کرد: باید در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به گونه‌ای عمل کنیم که دانش‌آموزان را به سمت رشته‌های دانش‌بنیان سوق دهیم.

وی توجه به دو محور مهارت‌آموزی و کارآفرینی در نظام تعلیم و تربیت را مورد تاکید قرار داد و افزود: مهارت‌آموزی و کارآفرینی از محورهای مهم در توسعه کشور خاصتا استان کردستان با این میزان ظرفیت و منابع بی‌نظیر است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم در وزارت آموزش و پرورش در کنار مهارت‌آموزی، توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که یکی از ظرفیت‌های مهم دراشتغالزایی و کارآفرینی است.

وی تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی جابجایی مدیریت‌ها تنها یک امانت است و مسوولیت جنبه اعمال قدرت ندارد بلکه فرصتی برای خدمت فراهم ایجاد می‌کند.

کاظمی با تاکید براینکه مسوولان باید سعی کنند با خدمت صادقانه امانتدار خوبی باشند عنوان کرد: از مدیرکل جدید آموزش و پرورش کردستان انتظار داریم که مسیر کارهای خوب در استان را هموارتر کند تا با سرعت بیشتری پله‌های موفقیت را طی کنند.

وی اذعان کرد: بنا براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه دستگاه ها موظف هستند آموزش و پرورش را برای تحقق اهداف کمک کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با نگاهی که دولت سیزدهم نسبت به بحث آموزش و پرورش دارد امیدواریم مدیرکل جدید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های استان بتواند تحول و توسعه را در آموزش و پرورش کردستان رقم بزنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار