کد خبر: ۸۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
گروه استان‌ها ــ معاون وزیر صمت گفت: هیچ کس و هیچ واحد تولیدی حق افزایش قیمت بیشتر از مصوب کشوری را ندارد.
معاون وزیر صمت در سنندج: هرگونه افزایش قیمت بیش از نرخ مصوب کشوری ممنوع است

به گزارش آرانیوز از سنندج، عباس تابش ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار داشت: قیمت گوشت گوسفنده مصوب هرکیلو 138 هزار تومان است اما متأسفانه قیمت گوشت قرمز در استان بالاتر از مصوب کشوری است.

وی افزود: هیچ کس و هیچ واحد تولیدی حق افزایش قیمت بیشتر از مصوب کشوری را ندارد.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: از 56 واحد تولیدی استان که 44واحد آن نسبت به درج قیمت مصرف‌کننده اقدام نکرده است الزاماً باید به این مهم تمکین کنند و بر روی محصولات خود قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده را درج کنند.

وی بیان کرد: بنگاه‌های کوچک برای تأمین نیازمندی‌های استان ایجاد شده نه برای تولید و تأمین کشور، لذا نباید بنگاه‌های تولیدی کوچک را با تولیدکنندگان بزرگ مقایسه کرد.

تابش با اشاره به اینکه تا قبل از اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده، حاشیه سود برخی از اقلام از 5 تا 160 درصد بود، گفت: همه ما با وجود چنین قیمت‌هایی شرمنده مردم هستیم!

وی اضافه کرد: برخی از واحدها امروز مشمول عدم عرضه به دلیل بالابردن قیمت هستند لذا تا به امروز ارشادی بوده و از فردا این امر دستوری است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه قطعاً ما از جیب مصرف کننده برای تولید کننده هزینه نخواهیم کرد، ادامه داد: هیچ تولید کننده‌ای در کشور وجود ندارد که از شرکای خود به نفع مصرف‌کننده هزینه کند. برخی از تولیدکنندگان به صورت عمدی از انجام برخی از کارها سرباز می‌زنند.

وی تصریح کرد: همه واحدهای تولید کننده مکلف است قیمت تولیدکننده و حداکثر قیمت مصرف‌کننده را روی محصولات خود بزند.

معاون وزیر صمت در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه جمع‌آوری کالاهای قاچاق از هفته گذشته برای سه محصول باتری و کمک فنر آغاز شده است، عنوان کرد: مبارزه با قاچاق کالا نباید باعث نبود و نیستی کالا در سطح بازار شود.

وی با بیان اینکه برخورد ما با قاچاق باید منجر به افزایش سطح تولید و در نتیجه ایجاد اشتغال شود، اضافه کرد: باید به چرخیدن چرخ تولید با در نظر گرفتن هزینه‌های معقول کمک کنیم.

تولید مرغ در همدان مازاد بر نیاز شد
ایجاد ظرفیت تولید 65 هزار تُن کاغذ تحریر و 7 هزار تُن روزنامه برای 1401/ روس‌‌ها خواستار کاغذ ایرانی شدند

تابش از تولیدکنندگان خواست که با کاهش بهای تولیدی به جلوگیری از قاچاق کمک کنند چراکه اگر یک تولید کننده به ازای سرمایه‌گذاری سود برداشت نکند غائله را باخته و از سوی دیگر اگر تولید کننده‌ای روی جیب مردم حساب باز کرده باشد کاملاً در اشتباه است.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار