کد خبر: ۸۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در نشست شورای معاونین و مدیران ستادی و مدیران جهادکشاورزی شهرستانهای استان که در زاهدان برگزار شد با اشاره به شعار سال ١۴٠١ که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده گفت: این شعار کاملا هوشمندانه و با نگاه ارتقای تولیدات با اتکا به تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است.

ارتقای تولیدات بخش کشاورزی در گرو تولید مبتنی بر دانش بنیان محقق خواهد شد

به گزارش آرانیوز  محمد علی نیکبخت با اشاره به اختلاف قابل ملاحظه میانگین و رکورد حداکثری تولیدات در بخش کشاورزی پرداخت و گفت ارتقای کمی و کیفی تولیدات می‌تواند ثروت آفرین و اشتغال آفرین باشد که زمینه ساز حل و فصل بسیاری از معضلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به تصویب افزایش خرید قیمت گندم تصریح کرد؛ برای تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی سیاست های تشویقی و پولی بسیار کارساز خواهد بود و انشالله در سال زراعی آتی سطح زیر کشت و میزان تولید گندم در کشور ارتقا خواهد یافت.

نیکبخت از دست اندرکاران بخش کشاورزی در سطح استان خواست در راستای تحقق خودکفایی استان در تولید گوشت مرغ با هدایت سرمایه‌گذاری ها در این زمینه و تسهیل روند اداری مجوزها و همکاری مستمر با بهره برداران تا نیمه دوم سال جاری شاهد ارتقای ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: عمده برنامه سازمان طی سال جاری توسعه واحدهای مرغداری، توسعه کشت های گلخانه ای، نخیلات تجاری و بازار پسند، باغات موز، پرورش ماهی در منابع آبی و ایجاد مزارع پرورش ماهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و هدایت و حمایت بنگاه‌های اقتصادی در سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان است.

انتهای پیام

برچسب ها: استانی-اقتصادی
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار