کد خبر: ۸۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
معاون استاندار بوشهر:
بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: کمیته‌های شهرستانی رفع فقر مطلق در استان بوشهر تشکیل شود.

کمیته‌های شهرستانی رفع فقر مطلق در استان بوشهر تشکیل شود

به گزارش آرانیوز، محمد تقی ایرانی عصر سه شنبه در نشست کارگروه رفع فقر مطلق اظهار داشت: پیرو دغدغه رئیس جمهور در خصوص فقرزدایی در جامعه اسلامی در استان بوشهر اولین جلسه هماهنگی صورت گرفته و بررسی‌های ما نشان می‌دهد برخی افراد جامعه هیچ‌گونه خدماتی دریافت نمی‌کنند و حتی فاقد حداقل امکانات معیشتی و زندگی هستند.

وی اضافه کرد: البته آمار و ارقامی از این افراد در دسترس نیست و این برای نخستین‌بار است که قرار است، این افراد شناسایی و ساماندهی شوند.

ایرانی بیان کرد: یک جاهایی خلاهایی وجود دارد که افرادی زیرپوشش کمیته امداد و یا زیرپوشش بهزیستی قرار ندارند اما توانایی اداره‌کردن زندگی خود را هم ندارند و یا حتی فاقد کد شناسایی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: برخی از آنان از خانه و کاشانه خود دور مانده و جای ثابتی ندارند و به صورت خیابان‌گرد و کارتن‌خواب به سر می‌برند که البته بیشتر در کلان‌شهرها دیده می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت خوبی در استان در این زمینه وجود دارد که در کنار کمیته امداد و نهاد بهزیستی برای شناسایی افراد واجد شرایط از گروه‌های جهادی، بسیج، مساجد، خیریه‌ها، سمن‌ها و دیگر سازمان‌های دولتی باید بهره برد تا هیچ‌کسی از این طرح جا نماند.

ایرانی با تاکید بر تشکیل کمیته‌های شهرستانی افزود: در شهرستان‌ها جلسات هفتگی برگزار و گزارش آن در اختیار کارگروه قرار گیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار