کد خبر: ۸۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبرداد؛
گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: برای اجرای فاز اول بهسازی بافت باارزش و تاریخی روستاهای گلستان، ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و کار اجرایی این پروژه‌ها هم در یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای بهسازی بافت تاریخی روستاهای گلستان

به گزارش آرانیوز، سید محمد حسینی صبح یکشنبه در جلسه شورای اداری گلستان اظهارکرد: در سفر رئیس‌جمهور چهار طرح پیشنهادی در حوزه بنیاد مسکن داشتیم و با حمایت استاندار سه درخواست ما به تصویب رسید که مرحله نخست اعتبارات هم به استان ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به مصوبه ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر استان، گفت: در این بخش برای مرحله نخست ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص پیدا کرد که در هفته‌های آینده عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز می‌شود.

وی افزود: برای بهسازی بافت باارزش و تاریخی روستاهای استان هم ۲۰ میلیارد تومان برای فاز اول، اختصاص یافته و کار اجرایی این پروژه‌ها هم در یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

‌حسینی با اشاره به مصوبه تکمیل واحدهای مسکونی اقشار محروم و کم‌درآمد هم توضیح داد: حدود سه هزار واحد مسکن برای اقشار محروم در استان ساخته شد اما به علت تورم و گرانی مصالح و مسائل اقتصادی تعدادی از این واحدها هنوز تکمیل نشدند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان مصوب شد با حمایت بنیاد مستضعفان برای تکمیل این واحدها ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شود که امیدواریم با تخصیص هرچه زودتر این اعتبارات بتوانیم تا تابستان امسال این واحدها را تکمیل کنیم.

وی در ادامه بر لزوم بازنگری و اجرای طرح‌های هادی تاکید کرد و افزود: این موضوع جزو اولویت‌های استان بود و با پیگیری نمایندگان، مقرر تا اعتبارات ویژه‌ای برای اجرا و بازنگری طرح‌های هادی روستایی در استان اختصاص داده شود.

حسینی عنوان کرد: طرح هادی حدود ۵۵۰ روستا در استان نیمه‌ تمام است و امیدواریم این پروژه‌ها در مصوبه‌های مکمل سفر گنجانده شود.

نظرشما
پربازدیدها