کد خبر: ۸۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
رئیس سازمان صمت استان تاکید کرد:
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی بر افزایش تولید سیمان و نظارت بر فرایند توزیع آن در استان تاکید کرد.

ضرورت افزایش تولید سیمان و نظارت بر توزیع آن در آذربایجان شرقی

به گزارش آرانیوز  صابر پرنیان در دیدار با مدیرعامل کارخانه سیمان صوفیان گفت: تسهیل‌گری و تنظیم گری، دو ابزار دولت برای عبور از دوره‌ی تحریم است.

وی افزود: طی چهار دهه به علت تحریم‌های ظالمانه اقتصادی دشمنان، دولت‌ها ناگزیر به دخالت در امور اقتصادی بودند و دولت سیزدهم با بهره‌مندی از ابزار تسهیل‌گری و شفاف‌سازی نقش خود در اقصاد را به حداقل می‌رساند.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه درسال جدید با نگرشی نو که برای اقتصاد و تولید تعریف شده است، با توسعه‌ی زیرساخت‌ها به سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر حرکت می‌کنیم، ادامه داد: به‌ صورت ویژه در قالب ستادهایی نظیر شورای عالی سرمایه گذاری، شورای معادن و تسهیل و رفع موانع تولید درکنار مجموعه‌های تولیدی هستیم.

وی با اشاره به اهمیت ورود تکنولوژی‌های نوین و نوسازی ماشین آلات تولیدی که لازمه رونق تولید است، ادامه داد: نوسازی ماشین آلات در کیفیت و کمیت تولید و رقابت پذیری محصولات تولیدی تاثیر مستقیم دارد.

پرنیان، بر هم افزایی و همکاری در جهت تسهیل فرایندها تاکید کرد و گفت: از سال گذشته ثبت اطلاعات کالاهای مشمول درسامانه جامع تجارت الزامی شده و در طرح درج قیمت تولید کننده نیز باید قیمت تمام شده محصول نهایی بر روی تولیدات ثبت شود.

وی با بیان اینکه در زنجیره تامین کالا تمامی فرایندها شفاف می‌شود، افزود: جریان ورود مواد اولیه، تولید، تامین و توزیع کالا از مبدا تا مقصد از طریق سامانه جامع تجارت مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد و براساس نتایج حاصل از سامانه‌ها می‌توان برنامه‌ریزی‌های بهتری برای تولید و تامین انجام داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: در زنجیره‌ی تامین مالی جریان گردش کالا و پول درکشور مورد رصد قرار می‌گیرد و دولت سیزدهم درمسیر تحقق و اجرای شفافیت اقتصادی جدی است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های علمی و خلاقانه جوانان، موجب بهبود درکمیت و کیفیت تولید و بهسازی و نوسازی شده و توسعه‌ی این شرکت را در پی خواهد داشت.

پرنیان با بیان اینکه این مجموعه صرفا واحد تولیدی نیست و یکی از چشمه‌های توسعه‌ی اقتصادی استان محسوب می‌شود، افزود: تولیدات این مجموعه پایه‌ی توسعه‌ی استان است و با توجه به پیشینه این واحد صنعتی، بخشی از نیاز استان نیز با تلاش کارگران و متخصصین این واحد صنعتی تامین می‌شود.

وی بر برنامه‌ریزی در جهت تامین به موقع نیاز استان به سیمان به‌ویژه در فصول کاری تاکید کرد و اظهار کرد: درتولید و تامین کالا هیچ کمبودی وجود ندارد اما باید با استفاده از ظرفیت بسیار بالای سامانه‌ها، ضمن رصد کامل تمامی زنجیره تامین، تولید و توزیع از فعالیت سودجویان و دلالان که موجب اختلال در روند قانونی و منطقی نظام توزیع هستند؛ جلوگیری کنیم.

به گزارش آرانیوز  به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، وی با تاکید بر اینکه بهترین ناظر، خود مجموعه‌های تولیدی و فروش شرکت‌ها هستند، بیان کرد: با شروع فصل کاری دراستان شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود و با تلاش گروه مدیریتی جوان واحد صنعتی سیمان صوفیان، شاهد افزایش تولید و تامین به موقع سیمان مورد نیاز استان خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار