کد خبر: ۸۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
استاندار کردستان:
سنندج- استاندار کردستان از تشکیل شورای مشورتی توسعه بخش کشاورزی در راستای ارتقای بهره وری و افزایش تولیدات در این حوزه خبر داد.

شورای مشورتی توسعه بخش کشاورزی کردستان تشکیل می شود

به گزارش آرانيوز، اسماعیل زارعی کوشا روز دوشنبه در نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی استان در سنندج اظهار کرد: کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی استان است و در این بخش استعداد و ظرفیت‌های فراوانی داریم.

وی افزود: در استان کردستان یک نقص عمده به نام نبود صنایع فرآوری و تبدیلی در بخش کشاورزی وجود دارد و بیشتر محصولات تولیدی به صورت خام از استان خارج می‌شود که این مسئله باید با سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی برطرف شود.

استاندار کردستان اظهار کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی هم ارزش افزوده بیشتری نصیب استان می‌شود و هم می‌توان از این رهگذر اشتغال قابل توجهی نیز ایجاد کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه مهمترین ظرفیت اقتصادی استان بخش کشاورزی است و با توسعه این رکن مهم اقتصادی می‌توانیم چشم اندازهای وسیع‌تری از تولید و اشتغال را ترسیم کنیم، افزود: هر دو ماه یک جلسه با دستور کارهای مشخص با تشکل‌های کشاورزی برگزار خواهیم کرد و از نظرات تجربی و کاربردی فعالان این حوزه استفاده خواهیم کرد.

استاندار کردستان در ادامه از تشکیل شورای مشورتی متشکل از منتخبین و فعالان حوزه کشاورزی به عنوان مشاور استاندار در بخش کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: تشکیل شورای مشورتی می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی میان دولت و کشاورزان عمل کند و این امر در نهایت می‌تواند منجر به رونق و افزایش تولید شود.

زارعی کوشا اظهار کرد: بنا بر تصمیم و تأکیدات دولت سیزدهم امسال باید شاهد رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور باشیم و تحقق این مهم فقط با کمک بخش خصوصی میسر خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال در تسهیلات کشاورزی اتفاق خوبی افتاد و نزدیک ۸ درصد از اعتبارات خشکسالی کشور سهم کردستان شد، افزود: کل اعتبارات خشکسالی کشور سه هزار میلیارد تومان بود که ۲۶۲ میلیارد تومان آن به کردستان رسید که این نشان از توجه خاص و ویژه دولت به استان کردستان است.

وی به دریافت اعتبار نقدی هزار میلیارد تومانی برای بخش آب استان نیز اشاره کرد و گفت: ما به مردم استان قول دادیم که مشکلات حوزه آب شرب را برطرف کنیم و با پیگیری تخصیص اعتبارات و بارش‌های مناسبی که اتفاق افتاد در تلاش هستیم که وعده‌ها عملیاتی شود.

نشست استاندار کردستان با تشکل‌های بخش کشاورزی استان سه ساعت به طول انجامید و فعالان بخش کشاورزی و نمایندگان تشکل‌ها مهمترین درخواست‌ها و مشکلات حوزه کشاورزی را با دکتر زارعی کوشا مطرح کردند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار