کد خبر: ۸۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
گروه استان‌ها_ کارخانه داران شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد خودسرانه قیمت این مصالح را ۱۰۰ درصد افزایش داده‌اند.
قیمت شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد خودسرانه ۱۰۰ درصد افزایش یافت

به گزارش آرانیوز از یاسوج، در حالی که تورم و افزایش محسوس قیمت‌ها به خصوص مصالح ساختمانی سبب بروز نگرانی و افزیش فشار بر مردم و اقشار آسیب پذیر شده است، برخی کارخانه داران شن و ماسه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای سال در اقدامی خودسرانه اقدام به افزایش 100 درصدی انواع شن و ماسه کرده‌اند.

این کارخانه داران بدون هماهنگی با مسئولان و متولیان امر از جمله سازمان صنعت، معدن و‌ تجارت در اقدامی خودسرانه قیمت ماسه شسته را 65 هزار تومان، ماسه شکسته 63 هزار تومان، شن نخودی و بادامی 55 هزار تومان و ماسه بادی را 38 هزار تومان را تعیین کرده‌اند که با واکنش شدید مردم روبه‌رو شده است.

حال باید از مسولان و متولیان امر پرسید چرا باید کارخانه داران به صورت خودسرانه اینگونه افزایش قیمت‌ها را در برنامه خود قرار داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه درخواست کارخانه داران شن و ماسه مبنی بر افزایش قیمت در دست بررسی است، گفت: تا قبل از تعیین تکلیف موضوع هرگونه افزایش قیمت غیر قانونی است.

سالار حسین پور خواستار برگشت قیمت‌ها به قیمت مصوب قبل شد و افزود: در غیر این صورت اقدام قانونی لازم انجام می‌شود.

عیسی حسنی معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نرخ شن و ماسه اعلامی سازمان صمت را حجت برای کارخانه داران دانست و بیان کرد: اگر کارخانه‌های شن و‌ ماسه توجه نکنند تعزیرات به شدت جریمه می‌کند.

شنیده شده که افزایش نرخ شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد توسط کارخانه داران با هماهنگی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوده که تاکنون این موضوع توسط مرجع رسمی تایید یا رد نشده و پیگیری‌های تسنیم برای گفت‌وگو با احسان عسکری به جایی نرسیده است.

برداشت شن و ماسه در "کیسم آستانه اشرفیه" با دستور قضایی متوقف شد
کارخانه‌های شن و ماسه بلای جان محیط زیست "دلی بجک" شده‌اند
انتقاد امام جمعه بندرعباس از افزایش بی رویه قیمت شن و ماسه؛ با متخلفان و گران فروشان برخورد شود

پایین بودن نرخ شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد به نسبت دیگر استان‌ها هیچ دلیلی برای افزایش 100 درصدی قیمت نیست و مسئولان باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/541/ش

 
منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار