کد خبر: ۸۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
فدراسیون فوتبال ایران در سال ۱۴۰۰ یکی از متفاوت‌ترین سال‌های خود را پشت سر گذاشت و هر چند روزهای خوش هم داشت اما در اکثر روزها سیاهی بر چهره فوتبال سایه انداخت.

فدراسیون فوتبال و یک سال پرنوسان/ از روزهای خوش تا پایان سیاه

به گزارش آرانیوز، قرن چهاردهم هجری شمسی در حالی به پایان رسید که فدراسیون فوتبال ایران در آخرین سال از آن روزهای عجیبی را پشت سر گذاشت.

هر فصل از سال ۱۴۰۰ برای فدراسیون فوتبال رنگ و بوی متفاوتی داشت تا کوتاه‌ترین عمر ریاست این مجموعه برای شهاب‌الدین عزیزی خادم رقم بخورد.

بهار دلکش برای شهاب

شهاب‌الدین عزیزی خادم که دهم اسفند ماه ۱۳۹۹ در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای تصدی پست ریاست شرکت کرد توانست در رأی‌گیری که در دو مرحله صورت گرفت صاحب این صندلی مهم شود.

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در پایان رأی‌گیری دور اول مصطفی آجورلو ۱۸ رأی، علی کریمی ۹ رأی، شهاب‌الدین عزیزی خادم ۳۵ رأی و کیومرث هاشمی ۲۴ رأی کسب کردند و یک رأی باطله هم به صندوق انداخته شد. به این ترتیب علی کریمی و مصطفی آجورلو از دور انتخابات کنار رفتند و کیومرث هاشمی و شهاب‌الدین عزیزی خادم به مرحله دوم راه پیدا کردند.

در پایان رأی‌گیری مرحله دوم شهاب‌الدین عزیزی خادم با کسب ۴۹ رأی به عنوان رئیس چهار سال آینده انتخاب شد. کیومرث هاشمی هم در مرحله دوم ۳۸ رأی کسب کرد.

رئیس جدید فدراسیون فوتبال در ابتدای سال ۱۴۰۰ تغییرات زیادی را در فدراسیون ایجاد کرد تا بیش از ۳۰ نفر تازه وارد در ساختمان این فدراسیون حاضر شوند و به او در امور جاری کمک کنند.

 

چالش صعود

فشردگی تقویم بازی‌های تیم ملی ایران در مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باعث شد تا عزیزی خادم به قرارداد با دراگان اسکوچیچ پایبند باشد تا این مرد کروات هدایت تیم ملی را در بازی‌های برگشت مرحله مقدماتی که در کشور بحرین به صورت متمرکز برگزار می‌شد بر عهده بگیرد.

عملکرد درخشان ملی‌پوشان ایران باعث شد تا عزیزی خادم در فاصله اندک باقیمانده تا دور نهایی چاره‌ای جز حفظ اسکوچیچ نداشته باشد.

ناچاری فدراسیون فوتبال توفیق اجباری شد تا اسکوچیچ با تیمی که بیش از دو سوم آنها لژیونر بوده و عملکردی قابل قبول در باشگاه‌های خود داشتند صعودی راحت به جام جهانی قطر داشته باشد.

بردهای متوالی اسکوچیچ در سال ۱۴۰۰ به حدی خوب بود که او را در بین مربیان آسیا تبدیل به یکی از موفق‌ترین‌های سال ۲۰۲۱ کرد. تیم ملی ایران تا پایان هفته هشتم با کسب ۷ پیروزی و یک تساوی توانست با ۲۲ امتیاز در صدر گروه A قرار بگیرد و به عنوان اولین تیم از قاره آسیا به جام جهانی ۲۰۲۲( به جز قطر که میزبان بازی‌ها است) صعود کند.

رضایت کامل بانوان از عزیزی خادم

شهاب‌الدین عزیزی خادم هنگام جمع کردن آرا برای کسب ریاست فدراسیون فوتبال یکی از شعارهای اصلی خود را حمایت از فوتبال زنان عنوان کرد. او که شعارهایی نظیر شفاف سازی مالی، گسترش و توسعه فوتبال، درآمدزایی و… را نیز جزو اهداف خود بیان کرده بود به گواه کارشناسان و منتقدان خود تنها در حوزه زنان توانست تأثیر گذاری ویژه داشته باشد.

تدارکات مناسب برای بانوان تأثیر زیادی در نخستین صعود تیم ملی زنان ایران به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا داشت تا مربیان و بازیکنان این تیم با پروازه‌های چارتر سفرهای خود را بروند و از عزیزی خادم تمجید کنند.

فدراسیون فوتبال و یک سال پرنوسان/ از روزهای خوش تا پایان سیاه

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار