کد خبر: ۸۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
گروه استان‌ها - نماینده مردم زابل در مجلس گفت: معضل بیکاری مهمترین دغدغه ما در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان است که تامین معیشت مردم منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم زابل در مجلس: مردم منطقه سیستان برای تامین معیشت با مشکل مواجه شده‌اند

حبیب‌الله دهمرده در گفت‌وگو با آرانیوز در زابل اظهار داشت: معضل بیکاری مهمترین دغدغه ما در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان است که تامین معیشت مردم منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: در پی خشکسالی و بی‌آبی حاکم در منطقه، دامپروری و کشاورزی که در گذشته شغل عمده مردم سیستان بوده با چالش مواجه شده و از طرفی صنعت نیز در این منطقه غیرفعال است بنابراین بهترین ظرفیت برای کمک به رونق اشتغال و تامین معیشت مردم بهره‌گیری از بازارچه‌های مرزی است.

معاون وزیر کار: سبد معیشتی کارگران به 73 درصد رسید
آیت‌الله علم‌‌الهدی: ساکنان حاشیه شهر مشهد از تأمین معیشت و مایحتاج ضروری زندگی عاجزند
تذکرات شفاهی نمایندگان| نتیجه مذاکرات وین باید در معیشت مردم اثرگذار باشد

وی افزود: در این راستا از طریق وزیر کشور و سایر مبادی مربوطه پیگیر هستیم تا آماده‌سازی و تجهیز بازارچه مرزی "تخت عدالت" شهرستان هیرمند که به تصویب هیأت دولت رسیده تسریع شود و به صورت رسمی راه‌اندازی شود تا بحث تجارت میان مردم سیستان و افغانستان رونق گیرد.

دهمرده با اشاره به اینکه رونق تجارت مرزی علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی مرزنشینان، ارتقا امنیت را به دنبال دارد، گفت: ساکنان دو طرف مرز می‌توانند با استفاده از ظرفیت بازارچه مرزی کالاها و محصولات مورد نیاز را با رعایت مقررات صادرات و واردات داد و ستد کنند.

انتهای پیام/393/ش

 
منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها