کد خبر: ۸۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
گروه استان‌ها ــ استاندار مرکزی گفت: اهمیت تامین امنیت جاده‌ها در استان مرکزی به عنوان شاهراه مواصلاتی کشور بیش از سایر استان‌هاست.
تأمین امنیت جاده‌های استان مرکزی به لحاظ قرارگیری در شاهراه مواصلاتی کشور مهم است

به گزارش آرانیوز از   اراک ، فرزاد مخلص‌الائمه در آیین رزمایش ترافیکی انتظامی نوروزی استان مرکزی با اشاره به نقش مردم در تامین امنیت اظهار داشت: مشارکت مردم در تامین امنیت بسیار حائز اهمیت است و همراهی مردم با دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و امدادی لازمه داشتن نوروزی با امنیت همراه با سفرهای بی‌خطر است.

 وی افزود: تامین امنیت به‌ویژه در ایام نوروز امری به هم پیوسته بوده و نیازمند همکاری و همراهی مردم است و مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که ابتدا و انتهای امنیت برای آنهاست و باید همکاری کنند گرچه تامین امنیت برعهده حکومت‌ها و دولت‌هاست، دولت‌ها و حکومت‌ها موظف به تامین و تضمین چند مقوله بسیار مهم هستند که در راس همه آنها بحث عدالت قرار دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تامین عدالت توسط دولت‌ها به منظور ایجاد ظهور و بروز استفاده از همه استعدادها ضروری است، از جمله مقوله‌های مهمی که دولت‌ها موظف به تامین آن هستند می‌توان به  رفاه، آزادی و هدایت اشاره کرد که در راس آنها و در کنار مقوله عدالت موضوع و مقوله امنیت قرار دارد و تامین امنیت در سطح ذهنی و  عینی در جامعه وظیفه دولت‌هاست.

مخلص‌الائمه بیان کرد: مردم باید از نظر ادارکی و ذهنی اطمینان خاطر داشته باشند که امنیت آنها تامین است و این امنیت را باید به صورت عینی و واقعی هم احساس کنند و توجه به تامین امنیت در ایام پایانی سال و آغاز سال جدید بیش از هر مقطع زمانی دیگر برای مردم اهمیت دارد و نگران آن هستند.

پلیس‌یاران در تامین امنیت مازندران وارد عمل شدند
قالیباف: تامین امنیت نقطه قوت کشور است
قدردانی نماینده مجلس از مرزبانان در تامین امنیت مرزهای کردستان

استاندار مرکزی ادامه داد: دولت در سال 1400 تمرکز خود را بر روی مقابله با کرونا از طریق واکسیناسیون عمومی قرار داده بود که خوشبختانه به لطف الهی و با تلاش مجاهدان عرصه سلامت و همراهی مطلوب مردم کشور، تلاش دانشمندان در حوزه‌های دانش‌بنیان و تولید دارو و واکسن توانستیم موفق عمل کنیم که توفیق بزرگی برای جمهوری اسلامی است.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: دولت سیزدهم توانست در کنترل و مدیریت پیک‌های کرونا خوشبختانه شرایط بهتر و مطلوب‌تری را  نسبت به دو سال گذشته فراهم کند و علی‌رغم اینکه مردم در پیک ششم خیلی محدودیت‌ها را رعایت نکردند و دولت هم سخت‌گیری‌های قبل را نداشت، اما به مراتب بهتر از پیک‌های گذشته از این بحران عبور کردیم و امیدواریم که این ویروس تا پایان سال به نازل‌ترین نقطه شیوع خود برسد.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده نوروز امسال با سونامی سفرها رو به رو هستیم و استان مرکزی هم به لحاظ گردشگری و همین طور به سبب قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور شرایط ویژه‌تری را نسبت به سایر استان‌ها دارد، از طرفی چون ایام ماه مبارک رمضان را بلافاصله پس از تعطیلات نوروزی پیش رو داریم به احتمال زیاد سفرها فشرده‌تر انجام می‌شود و کمتر سفری به نیمه دوم فروردین‌ماه می‌انجامد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: از هیچ تلاشی در راستای تامین امنیت مردم چه در سطح شهرها و چه راه‌ها، مسیرهای ارتباطی و جاده‌ها دریغ نشود و باید شعار قانونمداری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر  مورد توجه همگان باشد.

انتهای پیام/712/س

 
منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار