کد خبر: ۸۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم درباره سیستان و بلوچستان گفت که آیا سزاوار است مردمی که در ۱۱ درصد از خاک مقدس این سرزمین زندگی می‌کنند؛ سهمشان از شاخص‌های توسعه رتبه آخر در کشور باشد؟

نطق نماینده چابهار درباره محرومیت‌های استان سیستان و بلوچستان

به گزارش آرانیوز معین الدین سعیدی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، اعدام دسته‌جمعی عربستان سعودی را محکوم کرد و گفت: اتحاد عبری، عربی و غربی را عامل این جنایت می‌دانم. بنابراین بابت حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مرکز اسرائیلی تشکر می‌کنم. 

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: آیا سزاوار است مردمی که در ۱۱ درصد از خاک مقدس این سرزمین زندگی می‌کنند؛ سهمشان از شاخص‌های توسعه رتبه آخر در کشور باشد؟ ۸۰ درصد مردم به لحاظ درآمد جزء دهک پایین و ۲۴ درصد خانوارهای کل استان تحت پوشش کمیته امداد هستند. آیا پایین‌ترین شاخص راه روستایی، اجرای طرح هادی، و سرانه فضای ورزشی و بیشترین میزان حاشیه نشینی باورکردنی است؟

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره بی آبی سیستان و بلوچستان گفت: در شرایطی که سرانه مصرف هر ایرانی حدود ۳۰۰ لیتر آب است؛ مردم این منطقه با سهمیه رقت آور ۱۵ لیتر به صورت سقایی آب رسانی شوند؟ آقای رئیس‌جمهور امروز اقدام کنید که فردا دیر است. آیا پذیرفتنی است که در شش شهرستان حوزه انتخابیه؛ نه تنها در روستاها بلکه در مرکز شهرها یک متر لوله کشی آب وجود نداشته باشد؟ آیا رواست که فاضلاب تبدیل به آرزوی دست نیافتنی آن مردم باشد؟

سعیدی با توصیف وضعیت بهداشتی - درمانی چابهار و انتقاد از کمبودها در این حوزه مدعی شد که بیمارستان‌های محقر نیکشهر و چابهار، مصادیق بارز فجایع انسانی هستند و خاطرنشان کرد که باید زنگ‌ها را برای وزارت بهداشت به صدا درآورد.

نماینده مردم چابهار در مجلس خطاب به مسئولان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد و دست اندرکاران سینمایی گفت: کم‌لطفی‌های گذشته را در انعکاس غیرواقعی مسائل استان را جبران کنید. آنان که این لباس اصیل، زیبا و ایرانی بلوچی را در فیلم‌ها و سریال‌ها بر تن قاچاقچیان می‌کنند؛ از محضر ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که "مراد من از قاچاقچی آن کولبر بلوچ نیست" گفت: برای معیشت مرزنشینان چه کرده‌اید؟ مرکزنشینان مرزنشینان را دریابید. نتیجه طرح بسیار ناکارآمد کدینگ، کمبود جایگاه‌های عرضه سوخت، صف‌های طویل مردم برای دریافت بنزین است. 

سعیدی در پایان گفت: بر اساس قولی که رئیس مجلس انقلابی دادند؛ اشتباه بزرگ کمیسیون مشترک جوانی جمعیت را جبران کنید. تعیین معیار نرخ باروری دو و نیم، حذف مردم سیستان و بلوچستان از همه فرصت ها و مشوق های قانون حمایت از خانواده، با حذف تبصره (ط) ماده یک این قانون؛ دین خود را به مردم ادا کنید.

انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها