کد خبر: ۸۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
گروه استان‌ها ــ استاندار کردستان ساخت سریال سنجرخان را حرکتی فرهنگی و در راستای همبستگی و همگرایی ملی عنوان کرد و
- اخبار استانها -

به گزارش آرانیوز  از سنندج، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در بازدید از مراحل تولید سریال سنجرخان اظهار داشت: تولید سریال سنجرخان و پخش آن از رسانه ملی می‌تواند بُعد تازه‌ای از غنای فرهنگی مردم کردستان را به نمایش بگذارد و بیش از گذشته وطن دوستی و ایثار مردم این دیار را جلوه‌گر کند.

وی با بیان اینکه کردستان در طول تاریخ پرافتخار خود شخصیت‌های بزرگ و کم‌نظیری پرورش داده است، افزود: یکی از این شخصیت‌های بزرگ که در تاریخ معاصر ایران علیه ظلم و استعمار شوریده، سنجرخان وزیری بود که متأسفانه چندان برای مردم کشورمان شناخته شده نیست.

استاندار کردستان ساخت سریال سنجرخان را حرکتی فرهنگی و در راستای همبستگی و همگرایی ملی عنوان کرد و گفت: سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در سال 88 زمینه‌ساز اتفاقات فرهنگی بزرگی برای کردستان بود و وجهه فرهنگی کردستان‌ را برجسته و تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم کردستان از آغاز انقلاب پا در رکاب نظام و حافظ تمامیت ارضی و مرزهای کشور بوده‌اند، عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی و متولیان رسانه ملی باید بیش از گذشته به معرفی کردستان و ذخایر فرهنگی آن اهتمام داشته باشند.

در جریان این بازدید تهیه کننده و کارگردان سریال سنجرخان وزیری گزارش کاملی از روند ساخت و تولید این اثر فاخر را اعلام کردند.

حسین جلالی تهیه‌کننده سریال سنجرخان در این‌باره اظهار کرد: سریال سنجر خان در 26قسمت و به کارگردانی محمدحسین لطیفی در شهرک سینمایی دفاع مقدس تهران مراحل پایانی تولید را پشت سر می‌گذارد.

وی با اشاره به انجام 90 درصد از تصویربرداری این اثر، اعلام کرد: کار تولید این اثر به مراحل پایانی رسیده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سال آینده از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود.

"سنجرخان" 1401 به تلویزیون می‌آید
پس‌‌تولید سنگین و جلوه‌های ویژه، بر سرِ راه "سنجرخان" تا تلویزیون

سریال سنجرخان به نقش کُردها در مبارزه با نیروهای بیگانه می‌پردازد و بیشتر عوامل و بازیگران آن از مناطق کُردنشین کشور انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/486/س

 
منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار