کد خبر: ۸۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
نماینده بوشهر، گناوه و دیلم:
بوشهر- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود وزارت نفت در عمل به مسئولیت اجتماعی خود بین مناطق نفتی تبعیض قائل نشود.

وزارت نفت درعمل به مسئولیت اجتماعی بین مناطق نفتی تبعیض قائل نشود

به گزارش آرانیوز ، عبدالکریم جمیری ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای پیگیری مسائل استان بوشهر نشست‌هایی را در تهران برگزار کرده و موضوعات مختلف را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به دیدار خود با وزیر نفت در مورد مسائل استان بیان کرد: بکارگیری جوانان منطقه در شرکت‌های مستقر در جزیره خارگ و بندر امام حسن همچون پایانه‌ها و فلات قاره از موضوعات مهم پیگیری‌شده بود که با استقبال وزیر نفت روبرو شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم اضافه کرد: مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر در قبال مردم و ساکنان مناطق پیرامونی حقی است که به خوبی ادا نشده است و مردم همچنان چشم انتظار تحقق آن هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام آمادگی گروه صنعتی بهمن برای سرمایه گذاری در شمال استان، از وزیر نفت خواستیم همکاری لازم با این مجموعه صنعتی صورت بگیرد تا با استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه موجود در منطقه، در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق اقتصادی و اشتغالزایی برای مردم محروم این منطقه باشیم.

جمیری خاطرنشان کرد: با توجه به گذر خطوط لوله نفتی از زمین‌های روستای سربست شهرستان گناوه و مسائل و مشکلاتی که از قِبل آن گریبانگیر مردم شده است، وزارت نفت موظف است برای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در انجام پروژه‌های عمرانی، ورزشی و تفریحی در این روستا مشارکت کند.

وی تاکید کرد: در نشست با وزیر نفت یک نمونه از کمک‌های وزارت نفت در شهرستان خمینی شهر را مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم اگر قرار است وزارت نفت حقی را ادا کند نباید بین مناطقی که متأثر از فعالیت‌های نفت هستند تبعیضی قائل شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم افزود: مردم در جزیره خارگ به عنوان پایانه اصلی صادرات نفت کشور و بندر امام حسن که میزبان صنایع و تأسیسات بزرگ نفتی هستند از امکانات و فرصت‌های شغلی محرومند، از ظرفیت قشر جوانی که بسیاری از آنها در رشته‌های انرژی و صنعت تحصیل کرده‌اند به دلایل و بهانه‌های گوناگون در فرصت‌های شغلی منطقه استفاده نمی‌شود.

وی گفت: تخصیص اعتبار هفتاد میلیارد ریالی برای توسعه ورزش همگانی در استان بوشهر و تأمین یک دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه آمبولانس دریایی برای تجهیز سیستم بهداشت و درمان جزیره خارگ از دیگر مواردی بود که در این نشست پیگیری شد و وزیر نفت در خصوص آنها دستور اقدام صادر کردند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار