کد خبر: ۸۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
گروه استان‌ها - نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ترویج فرهنگ نماز از اشاعه بسیاری از منکرات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری: ترویج فرهنگ نماز از اشاعه منکرات جلوگیری خواهد کرد
به گزارش از آرانیوز از سنندج، ماموستا رستمی پیش‌ازظهر امروز در جلسه شورای اقامه نماز استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، ترویج نماز را مستلزم نهادینه کردن  امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و اظهار داشت: اگر این فریضه دینی نهادینه و با اخلاص نماز به پا کنیم از بسیاری از منکرات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام به اهمیت نماز بسیار تأکید فرموده است، گفت: باید محیط‌ و اماکن بین‌راهی نماز پاک و عاری از هرگونه ناپاکی و آلودگی باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نماز به منزله ارتباط انسان با فرشتگان الهی است، تصریح کرد: نماز روشنی قلب و شفا و رحمت به دنبال داشته و باعث خیر و برکت خواهد شد.

اکبر عظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان نیز در این جلسه از تهیه سند تحول اجرایی نماز خبر داد و اظهار داشت: برای جلسه امروز دو دستور کار در نظر گرفته و مشکلات این حوزه را بررسی خواهیم کرد.

وی از ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان کردستان در موضوع "نماز" خبر داد و افزود: با توجه به اسناد بالادستی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهمیت نماز، ترویج فرهنگ نماز در استان کردستان باید در اولویت قرار بگیرد.

اعظمی از تحول سند نماز در 1401 تا سال 1405 خبر داد و تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ نماز نیاز به همراهی و انسجام بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوده تا اهداف و سیاست‌ها محقق یابد.

وی تشکیل کارگروه نماز در استان را ضروری دانست و بیان کرد: 23دستگاه اجرایی در کردستان در این حوزه مسئولیت برعهده داشته که انتظار می‌رود ما را در تهیه سند کمک کنند. 

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره فجر تا فجر در استان؛ تحقق اهداف و برنامه‌ها را نیازمند کمک اعتباری دستگاه‌های اجرایی دانست و یادآور شد: امیدواریم کمیته‌ها فعالیت خود را آغاز کنند تا بتوانیم در این زمینه در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

اعظمی با اذعان به اینکه جلسات ستاد اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی استان طبق روال در طول سال برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: ادارات در وقت نماز، از برگزاری جلسات خودداری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: ترویج فرهنگ نماز نیازمند اقدام عملی است
استاندار کردستان: بومی‌سازی برنامه‌های نماز در دستگاه‌های اجرایی محقق شود

یعقوب گویلیان؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان با اذعان به اینکه نمازخانه بین‌راهی و شهری به تعداد کافی نداشته و اکثر مساجد نیز به دلیل شرایط کرونایی بسته است، اظهار کرد: کسب رضایت مهمانان جزو برنامه‌های اولویت‌دارمان بوده و در این راستا متناسب با نمازخانه‌های بین‌راهی، اقدامات لازم انجام شده است.

انتهای پیام/481/س

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار