کد خبر: ۸۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
یاسوج_ سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: با همکاری خوب دستگاه قضایی، ۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شد.

به گزارش آرانیوز:اسلام جاودان خرد ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: خبری مبنی بر تصرف غیرمجاز اراضی ملی واقع در محدوده پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا دریافت شد که مأموران یگان حفاظت ضمن حضور در محل به بررسی موضوع پرداختند.

وی ابراز داشت: بررسی‌های میدانی و کارشناسی نشان می‌داد که حدود ۱۰ هزار متر مربع از اراضی منابع ملی توسط افراد سود جو تصرف و بادام کاری شده است.

جاودان خرد با بیان اینکه مأموران پس از هماهنگی قضائی، نسبت به رفع تصرف از اراضی مذکور اقدام کردند، گفت: با شناسایی مناطق حساس و اولویت بندی، یگان حفاظت در شهرستان‌ها اقدام به گشت زنی مرتب و مراقبت‌های منظم و دوره‌ای را در مناطق مختلف انجام می‌دهند.

وی افزود: محیط زیست در برخورد با سود جویان مطابق قانون عمل خواهند کرد.

سرپرست محیط زیست استان با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و آموزش از عوامل مهم در پاسداشت انفال و عرصه‌های منابع ملی به شمار می‌روند، گفت: معتقدیم تنها راه حفاظت و صیانت از امانت نسل‌های آتی، فرهنگ سازی بوده و استفاده از قوه قهریه آخرین راه در برخورد با متخلفین محسوب می‌شود.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری خوب مراجع قضائی و انتظامی با محیط زیست استان، تصریح کرد: با توجه به سیاست این اداره کل در حفاظت مشارکتی، معتقدیم مردم در حراست از منابع ملی نقش بسیار مهمی دارند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار