کد خبر: ۸۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
سنندج- نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: قطع پروازهای فرودگاه سنندج اهانت آشکار به مردم کردستان است و آقای وزیر باید پاسخگو باشد.

به گزارش آرانیوز:محسن فتحی اظهار کرد: متأسفانه پروازهای سنندج به دو روز در هفته آن هم صرفاً به مقصد تهران کاهش یافته و این نه قابل کتمان است، نه قابل گذشت و نه در شأن مردم کردستان است.

وی افزود: با این شرایط، انگار باید فرایند تعطیل شدن فرودگاه سنندج را نظاره گر باشیم.

فتحی خاطرنشان کرد: فرودگاهی که قدمت آن به حدود ۷۰ سال می‌رسد و بیش از نیم قرن به شکل نوین فعالیت دارد، امروز متأسفانه کارش به جایی رسیده که رسانه‌ها از آن به عنوان فرودگاه بدون پرواز یاد می‌کنند و این اهانت و جسارت به مردم کردستان است و ما و مردم را آزار می‌دهد.

وی افزود: کرسی نمایندگی مجلس جایی نیست که نسبت به این اتفاقات سکوت کرد و وزیر راه و شهرسازی باید نسبت به این واقعیت تلخ پاسخگو باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولان ارشد کشوری شرایط فرودگاه سنندج را با فرودگاه‌های استان‌های همجوار ما مقایسه کنند و ببیند چه محرومیتی مردم کردستان را در این بخش رنج می‌دهد.

فتحی اظهار داشت: برای ما سوال است که چه طور می‌شود با چنین فرودگاهی سخن از توسعه کردستان، برقراری عدالت و توجه به مرزنشینان سر داد؟

وی افزود: آیا توسعه روابط همه جانبه با اقلیم کردستان عراق که برنامه مهم دولت است، با تعطیلی پرواز تهران-سنندج- سلیمانیه به نتیجه می‌رسد؟

این نماینده پرسید: آیا چرخه گردشگری سلامت و سایر حوزه‌ها، رفت و آمد دانشجویان، سرمایه گذاران، مسافران خارجی که از طریق کردستان وارد ایران می‌شوند و البته چرخه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم فرودگاهی دچار اختلال نمی‌شود؟

فتحی تأکید کرد: در خصوص فرودگاه سنندج، سوال‌های زیادی در اذهان عمومی مطرح است و اگر وزیر راه و شهرسازی اقدامی مناسب صورت ندهد و پاسخ قانع کننده‌ای برای مردم کردستان نداشته باشد، مکانیسم ثانویه برای پیگیری فعال خواهیم کرد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار