کد خبر: ۸۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
استاندار ایلام:
ایلام-استاندار ایلام گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای موضوع فرزندآوری استفاده شود.

تمامی ظرفیت‌ها برای موضوع فرزندآوری در ایلام استفاده شود

به گزارش آرانیوز حسن بهرام نیا عصر روز شنبه در نشست شورای راهبردی استان با عنوان این مطلب که مهم‌ترین الزام اجرای آمایش سرزمینی بهره گیری و استفاده از شاخص جمعیتی کشور نظیر آمار موالید، مرگ و میر، ازدواج و طلاق است، اظهار داشت: سه ضلع مهم و تعیین کننده در تشکیل یک حکومت قدرتمند، جمعیت، وسعت و امنیت است و چنانچه هر کشور در هر کدام از این مولفه ها از استاندارد تعیین شده برخوردار نباشد با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

وی در ادامه گفت: برخی کشورهای اروپایی که مشکل کمبود جمعیت دارند با اعطای امتیازات زیاد به افراد سایر کشورها برای اقامت در آن کشور، سعی در افزایش جمعیت خود دارند.

استاندار ایلام افزود: آمار جمعیتی در قدرت کشورها به ویژه یک کشور اسلامی بسیار تعیین کننده و حیاتی است و باید تمامی دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

دکتر بهرام نیا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به موضوع فرزند آوری، گفت: همه برای تحقق فرمایشات معظم له باید از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده کنیم.

وی بیان داشت: با وجود مشکلات اقتصادی که تا حدودی مانع از کاهش میزان ازدواج و فرزندآوری در کشور شده، اما متغیرهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از آنها چون ظرفیت روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، رسانه‌ها و صدا و سیما و افراد دارای نفوذ کلام با ایجاد میزگردها، کنفرانس‌ها و … متغیرهای مثبت فرزند آوری را مطرح و مردم را به فرزندآوری ترغیب کنیم.

استاندار ایلام اضافه کرد: پایین آمدن سن ازدواج، فرزند آوری و کاهش طلاق نیازمند برنامه ریزی منسجم و هدفمند با همراهی همه مردم است.

بهرام نیا در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به نمای نامطلوب برخی ادارات استان گفت: رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان باید در سال ۱۴۰۱ اعتبارات لازم را برای تکمیل ساختمان‌های نیمه کار ادارات استان اختصاص دهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار