کد خبر: ۸۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
ایلام-استاندار ایلام از دستور رئیس جمهور برای تخصیص اعتبار به زیرساخت های بهداشتی مهران خبر داد.

به گزارش آرانیوز:حسن بهرام نیا صبح شنبه در نشست ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا اظهار کرد: میزان مبتلایان به کرونا در این استان در مقایسه با ۲ هفته اخیر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین بستری‌های کرونا طی هفته اخیر نسبت به ۲ هفته ما قبل آن سیر نزولی داشته و ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به میزان نمونه گیری ثبت شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در این استان، افزود: بیش از ۳۴۵ هزار تست کرونا از ابتدای شیوع کرونا در استان انجام شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۱ هزار نفر مبتلا به کرونا در این استان بستری شدند که از این تعداد یک هزار و ۲۰۳ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

بهرام نیا بیان داشت: هم اکنون ۶ شهرستان چرداول، ایوان، سیروان، بدره، آبدانان، و دره شهر پر وضعیت قرمز و شهرستان‌های ایلام، چوار، ملکشاهی دهلران، مهران و هلیلان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۶ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در نقاط شهری استان برای انجام واکسیناسیون گسترده راه اندازی و تجهیز شده است.

استاندار ایلام گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۲۶۳ واکسن کرونا وارد استان شده است که از این تعداد ۹۶۷ هزارو ۶۳۸ واکسن تزریق شده است.

بهرام نیا با اشاره به میزان پوشش نوبت اول، دوم و سوم واکسن کرونا افراد بالای ۱۸ سال در استان گفت: ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان نوبت نخست، ۸۳ درصد نوبت دوم و ۳۴ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را تاکنون تزریق کردند.

بر اساس این گزارش در پایان رئیس‌جمهور ضمن تقدیر از زحمات استاندار ایلام و مجموعه اعضای ستاد مدیریت کرونای استان به وزیر بهداشت دستور داد اعتبار لازم برای زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در پایانه مرزی مهران اختصاص یابد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار