کد خبر: ۸۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
تبریز- رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های آذربایجان شرقی اعلام و تبریز از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد.

به گزارش آرانیوز:رنگ بندی کرونایی شهرستان‌ها بر اساس اعلام مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی نشان می‌دهد که شهرستان‌های اهر، بناب، جلفا، سراب، شبستر، مرند، عجب شیر، مراغه، میانه و هریس در وضعیت قرمز هستند.

همچنین تبریز، اسکو، آذرشهر، هوراند و ملکان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شهرستان‌های خداآفرین، هشترود، بستان آباد، چاراویماق، کلیبر و ورزقان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، جزئیات نحوه فعالیت مدارس استان از امروز شنبه ۷ اسفند تا پایان هفته بر اساس رنگ بندی بدین شرح است:

مدیران و عوامل اجرایی جهت پشتیبانی آموزش‌ها در همه رنگ بندی‌های کرونا با رعایت دقیق نکات بهداشتی در مدرسه حضور خواهند داشت.

در وضعیت قرمز فعالیت‌های آموزشی و پرورشی کلیه مدارس، آموزشگاه‌ها و … در مدارس شهری به صورت غیرحضوری پیگیری خواهد شد و مدارس روستایی طبق دستورالعمل‌های که پیشتر ابلاغ شده آموزش‌ها را حضوری با رعایت دقیق نکات بهداشتی پیگیری کنند.

در وضعیت نارنجی زرد آبی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی همه مدارس شهری و روستایی در تمام دوره‌های تحصیلی با توجه به واکسیناسیون بالای ۸۵ درصد دانش آموزان با رعایت دقیق نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و گروه بندی کلاسی به صورت حضوری پیگیری خواهد شد و تصمیمات موردی برای مدارس با شرایط خاص شیوع و یا عدم شیوع این بیماری، با هماهنگی مسئولان ذیربط منطقه به ستادهای شهرستانی محول می‌شود.

فعالیت کانون‌های فرهنگی، تربیتی و مراکز مشاوره و اختلالات یادگیری با عنایت به مراجعه کم کلاس‌های کارگاهی (دروس عملی) رشته‌های هنرستانی با رعایت حداکثر ۱۵ نفر در یک کلاس، در تمام وضعیت‌های کرونایی و تمام مناطق استان به صورت حضوری خواهد بود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار