کد خبر: ۸۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
اصفهان – طرح اسکن و آرشیو الکترونیکی ۶۰ هزار دفتر ثبتی در دفاتر اسناد رسمی استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش آرانیوز:آئین اسکن و آرشیو الکترونیکی مدارک دفاتر ثبت اسناد رسمی استان اصفهان امروز با حضور منصور نادری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان و هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران این استان برگزار شد.

گفتنی است در استان اصفهان ۴۸۷ دفتر ثبت اسناد رسمی وجود دارد که مجموع دفاتر قابل اسکن در این مراکز حدود ۶۰ هزار جلد است.

برآورد هزینه اسکن برای هر جلد دفتر حدود ۲۵ هزار تومان است که در مجموع بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای این طرح هزینه نیاز است که همه هزینه‌های اسکن مدارک ثبتی در استان اصفهان توسط سردفتران پرداخت می‌شود.

اسکن و آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی به منظور حفظ حقوق اشخاص در اسناد تنظیمی و حفاظت و نگهداری از مفاد مندرج در دفاتر اسناد رسمی اجرایی می‌شود.

جلوگیری از سو استفاده و جعل با اعتبار بخشی به اسناد و ایجاد بهداشت و نظم حقوقی از دیگر مزایای این طرح خواهد بود.

اسکن و آرشیو الکترونیکی مدارک دفاتر ثبت اسناد رسمی استان اصفهان به منظور ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان است همچنین اسکن و آرشیو الکترونیکی مدارک در اجرای سند تحول قضائی و تبصره ۳۵ آئین نامه دفاتر اسناد رسمی به اجرا در می‌آید.

همچنین این طرح برای پاسخ خودکار به استعلام دفاتر اسناد رسمی برای املاک دارای دفتر املاک الکترونیک، ثبت خودکار خلاصه معامله ارسالی دفتر اسناد رسمی برای املاک دارای دفتر املاک الکترونیک، تولید خودکار پیش‌سند برای املاک دارای دفتر املاک الکترونیک، سرویس تصدیق اصالت سند مالکیت از طریق پرتال سازمان، ایجاد درگاه واحد خدمات مشتریان، پرتال فراخوان و دریافت اطلاعات مالکین اسناد دفترچه‌ای، پرتال ثبت اینترنتی شکایات مردمی، شناسایی ذی‌نفع واحد در ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و صدور و ارسال مکانیزه اجراییه از دفاتر اسناد رسمی به واحدهای ثبتی هستند که به منظورخدمت رسانی بهتر انجام می‌شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار