کد خبر: ۸۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
اراک - مدیرکل امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی گفت: با هدف تنظیم بازار و دسترسی راحت مردم به میوه‌ شب عید تدابیر لازم اندیشیده شده است و تلاطمی در عرضه و قیمت نخواهیم داشت.

به گزارش آرانیوز:محمود نعمتی  با اشاره به برنامه‌های ستاد تنظیم بازار استان مرکزی گفت: در حال حاضر قیمت میوه شب عید تعیین نشده است و تعیین قیمت بستگی به بازار دارد اما قیمت اعلامی حداقل ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال سهمیه میوه شب عید استان ۳۰۰ تن سیب و ۶۰۰ تن پرتقال است که با همکاری تعاون روستایی توزیع آن از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود تا مردم با نرخ پایین‌تر از قیمت بازار، میوه ایام عید خود را تأمین کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی افزود: با هدف تنظیم بازار و دسترسی راحت مردم به میوه شب عید به اندازه کافی پرتقال و سیب در سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود تا به موقع شاهد توزیع و فروش آن باشیم. تلاش بر این است علاوه بر تأمین میوه شب عید در ماه مبارک رمضان نیز تلاطمی در بحث عرضه و قیمت میوه نداشته باشیم.

نعمتی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت برنج در سطح ملی در استان پیگیر واردات برنج تایلندی، هندی و پاکستانی هستیم و تا به امروز، حدود ۲۷۰۰ تن برنج وارد استان و توزیع شده است. برنج پاکستان از نظر کیفیت رقیب برنج ایرانی است و پیش بینی شده حدود ۳۰۰ تن از این نوع برنج از طریق فروشگاه‌ها عرضه شود تا از افزایش قیمت جلوگیری شود. قیمتهای مصوب برای برنج ایرانی نیز اعلام شده است و فروشگاه‌ها موظف هستند با قیمت مصوب این محصول را عرضه کنند.

نعمتی تصریح کرد: قیمت مصوب مرغ همان ۳۱ هزار تومان است و نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت. در حال حاضر نیز ۴ هزار تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره داریم و در صورت افزایش قیمت نرخ مصوب (۳۱ هزار تومان) مرغ منجمد در فروشگاه‌ها توزیع می‌شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار