کد خبر: ۸۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از ساخت چهار هزار واحد مسکن جوانان در استان خبرداد.

به گزارش آرانیوز:سیدمحمد حسینی بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: طرح مسکن جوانان در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر گلستان در حال اجرا بوده که تاکنون ۱۷ هزار نفر برای این طرح متقاضی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: از این تعداد ۱۰ هزار نفر متقاضی مسکن جوانان در روستاها و حدود هفت هزار هم متقاضی مسکن در شهرها بودند.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد افراد واجد شرایط شناخته شدند، گفت: ساخت مسکن جوانان در این طرح به سه شیوه خودمالکی، گروه ساخت و انبوه سازی (بنیاد ساخت) در حال اجرا است.

حسینی ادامه داد: حدود هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی مسکن جوانان به روش خودمالکی و حدود ۸۰۰ متقاضی در قالب گروه ساخت ساماندهی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان توضیح داد: در روش گروه ساخت زمین به قیمت دولتی و تسهیلات کم بهره (۲۰۰ میلیون تومان) به متقاضیان داده شده و طراحی نقشه‌ها هم از سوی بنیاد مسکن است.

طبق گفته وی برای واحدهای مسکونی که در قالب گروه ساخت احداث خواهند شد ۱۶۰ هزار مترمربع زمین مورد نیاز است.

حسینی با بیان اینکه در روش انبوه سازی هم دو هزار نفر متقاضی هستند، افزود: برای واحدهای مسکونی که در قالب انبوه سازی ساخته خواهند شد، زمین تهیه شده و برای هزار واحد مسکونی هم پروانه صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان بیان کرد: ۳۲۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان روش انبوه سازی طرح مسکن جوانان پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در قالب طرح مسکن جوانان امسال عملیات اجرایی چهار هزار واحد مسکونی آغاز خواهد شد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار