کد خبر: ۸۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
گرگان- نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: خط ریلی به تنهایی در افزایش صادرات کافی نیست و داشتن انبار در کنار امکانات تخلیه و بارگیری و ماشین های مکانیزاسیون می تواند به این امر کمک کند.

به گزارش آرانیوز:امیر یوسفی اظهار کرد: خط ریلی به تنهایی در استفاده از ظرفیت ها و افزایش صادرات کافی نیست و داشتن انبار در کنار امکانات تخلیه و بارگیری و ماشین های مکانیزاسیون و با تکنولوژی روز می‌تواند در این عمل نقش داشته باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: زمانی که از این تکنولوژی استفاده کنیم می توانیم کالا را در مدت کوتاه تخلیه و بارگیری کرده و این عمل در کاهش زمان و افزایش صادرات موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: غلات که از مهم ترین کالاهایی است که در کشورهای اطراف ما وجود داشته و ما اگر بتوانیم امکانات مورد نیاز مانند انبارها را ایجاد کنیم اینچه برون می تواند پایگاهی برای حمل و تخلیه این کالا باشد.

یوسفی اضافه کرد: باید برنامه ریزی شده تا از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده بیشتری کنیم و ایجاد خط ترانزیت می‌تواند در استفاده از این ظرفیت ها موثر باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان توضیح داد: مکانیزاسیون علاوه بر سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری کالا می‌تواند در سلامت بار هم نقش دارد.

وی بیان کرد: در برخی از مواقع حمل کالا گران تر از ارزش کالا است و اگر بخواهیم امکانات حمل و نقل را ایجاد کنیم در نتیجه مصرف کننده هم با قیمت پایین تری آن کالا را دریافت می‌کند؛ در نتیجه متقاضی برای محصولات داخلی بیشتر شده و صادرات هم افزایش خواهد یافت.

یوسفی تاکید کرد: شرایط کشور به گونه‌ای است که نیاز مبرم به حمایت از تولید داخل است لذا باید همه سازمان‌ها و امکانات دست به دست هم دهند و احساس تکلیف کنند تا قیمت تمام شده را پایین آورده که آن در افزایش تولیدات افزایش یابد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار