کد خبر: ۸۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
اراک - امام جمعه اراک خواستار گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) در جامعه شد و گفت: ارزشهای دینی بسیاری از مشکلات را رفع می کند.

به گزارش آرانیوز:آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح چهارشنبه در نشست با اعضای بنیاد غدیر استان مرکزی، افزود: امنیت روانی، فرهنگی و اخلاقی جامعه به خصوص بین نسل جوان در سایه فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: منابع قرآنی و اهل بیت (ع)، بهترین گنج برای رسیدن به سعادت و کمال انسان محسوب می‌شوند و در کنار قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بهترین منبع نورانی برای اجرای سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

امام جمعه اراک اظهار داشت: انسان‌ها در همه ابعاد زندگی و امور روزمره خود باید به دنبال اسوه و الگوهای کامل باشند و اگر می‌خواهیم جامعه از لحاظ مادی و معنوی سعادتمند و رو به پیشرفت باشد، راهی جز پیروی از بزرگان دین مانند پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: اکنون که دنیا طلبی‌ها و پیروی از هوای نفس آنچنان بر برخی انسان‌ها چیره گشته راهی به جز پیروی از تعالیم الهی و سرمشق قرار دادن سیره پیامبر گرامی اسلام وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: سیره نبوی برای همه بشریت الگویی شایسته و نجات‌بخش است که ما وظیفه داریم در سخت‌ترین شرایط با الگو و الهام‌گیری از این برجستگی‌ها زمینه سعادت فردی و اجتماعی را شکل دهیم.

دبیر بنیاد غدیر استان مرکزی نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که با سپاه روح‌الله، تبلیغات اسلامی و شهرداری اراک انجام شده از ابتدای دهه مبارک فجر تا میلاد امام علی (ع) در ۲۶ بهمن ماه در ۱۵ مسجد جشن میلاد آن امام همام با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشم مرادی افزود: همچنین به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز ۴۳ برنامه جشن امام علی (ع) و پیروزی انقلاب در پارک‌ها و فضاهای عمومی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار