کد خبر: ۸۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
اراک - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: دورکاری به شکل عمومی لغو شده است اما دورکاری زنان باردار، مادران دارای کودک کمتر از ۶ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، ممکن است.

به گزارش آرانیوز:بهروز اکرمی ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی اظهار کرد: سه برابر شدن موارد ابتلاء، ۲.۵ برابر شدن موارد بستری و ۵ برابر شدن موارد فوت نشان می‌دهد که کشور وارد موج ششم شده است و اگر یک روز تعلل کنیم، خیانت کرده‌ایم.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت واکسیناسیون کرونا کارمندان برخی دستگاه استان مرکزی، عنوان کرد: جای سوال است که چطور یک مدیر نمی‌تواند واکسیناسیون کارمندان خود را بررسی کند؟ در صورتی که اپلیکیشن ماسک این امکان را فراهم کرده است که به راحتی وضعیت واکسیناسیون پرسنل را بررسی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: قطعاً آمار بالای امروز نشان می‌دهد که در هفته آتی موارد بستری بسیار افزایش می‌یابد، دورکاری به شکل عمومی لغو شده است، اما دورکاری زنان باردار، مادران دارای کودک کمتر از ۶ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای ممکن است.

اکرمی تاکید کرد: بیمارستان‌های بخش خصوصی و نظامی استان باید برای پذیرش بیماران آماده باشند و با توجه به نارنجی بودن اراک و ساوه، طبق پروتکل‌ها آموزش مدارس باید غیرحضوری باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: رستوران‌ها نیز باید به شکل بیرون‌بر فعال باشند و یا ۲۰ تا ۳۰ درصد پذیرش داشته باشند، مسئولیت اماکن ورزشی و باشگاه‌ها با اداره کل ورزش و جوانان است و طبق گزارشات، این اماکن وضعیت مناسبی ندارند، شرایط رعایت پروتکل‌ها نیز در تالارها مطلوب نیست.

اکرمی با تاکید بر اینکه مسئولان شهرستان دلیجان باید مراقبت جدی در خصوص کرونا داشته باشند چرا که موارد فوتی و بستری آن به شدت بالا رفته است، اظهار کرد: در بازارها و پاساژها باید شرایطی فراهم شود تا مراجعه کننده حتماً ماسک داشته باشند.

وی تاکید کرد: رانندگان حمل و نقل عمومی باید حتماً دوز سوم واکسن را تزریق کرده باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در پایان بیان کرد: در برگزاری کنسرت‌ها اداره کل ارشاد استان مرکزی حتماً پیش از صدور مجوز، از فرمانداران مشورت بگیرد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار