کد خبر: ۸۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
آبیک - رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک بر ترویج و آموزش زیست محیطی و مشارکت مردم این شهرستان در حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش آرانیوز:امید رحمانی در مراسم زنگ هوای پاک مدرسه دخترانه متوسطه دوره اول سمائیان یک شهر آبیک اظهار کرد: آبیک به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی از جمله قرار گرفتن در حاشیه اتوبان، استقرار واحدهای معدنی، کارخانجات، شهرک‌های صنعتی، تردد خودروهای عمومی و شخصی موجب شده شرایط خاص و ویژه داشته باشد که وجود واحدهای دامداری، مرغداری و اراضی کشاورزی و آتش زدن اراضی برای کشت دوم و تردد کامیون‌ها در ایجاد آلودگی هوا تأثیرگذار بوده است‌.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک ادامه داد: برای کاهش و کنترل آلودگی هوا ناشی از فعالیت معادن شمال شهر آبیک و انفجارات بالا و آلودگی شدید، تلاش‌های زیادی از سوی امام جمعه شهرستان آبیک و سایر مسئولین صورت گرفت و در حال حاضر اوضاع فعالیت آنها رو به بهبود است و توانسته‌ایم معضل را تا حدودی حل کنیم.

رحمانی اضافه کرد: اخیراً هم پیغمبرکوه آبیک توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک به عنوان ذخیره‌گاه اراضی جنگلی مطرح و در مرحله ثبت آگهی قرار گرفته و در آینده اتفاقات بهتری رقم می‌خورد.

وی خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: در ترویج و آموزش مسائل محیط زیست در بین خانواده و توسعه فضای سبز در منازل خود گام بردارند و در صورت داشتن خودرو، والدین خود را ملزم به انجام معاینه فنی کنند.

این مسئول اذعان کرد: تردد خودروهای دارای آلایندگی در شهر آبیک در افزایش آلودگی هوا تأثیرگذار است که شاید به چشم نیاید و عوامل ثابت آلایندگی همچون واحدها و صنایع آلاینده بیشتر مطرح باشد اما باید گفت که در ایجاد آلودگی هوا مؤثر هستند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک با اشاره به همکاری مسئولین اداره آموزش و پرورش شهرستان در زمینه آموزش مسائل زیست محیطی، از حضور کارشناسان محیط زیست در مدارس و آموزش به دانش‌آموزان خبر داد.

هوای پاک حق طبیعی افراد جامعه است.

سعید کازانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک هم در این مراسم هوای پاک را ضرورت زندگی انسان و حق طبیعی تک تک افراد جامعه ذکر کرد و گفت: برای داشتن زندگی سالم و باکیفیت نیازمند هوای پاک هستیم چرا که با هوای پاک زندگی باطراوت و شاداب می‌شود.

وی نیاز به هوای پاک را از حقوق اساسی و اولیه انسان ذکر کرد و افزود: با دخالت انسان در طبیعت و زمین و احداث واحدهای مختلف بسیاری از شهرها از آلودگی هوا رنج می‌برند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: اثربخش‌ترین راهکار برای کاهش آلودگی هوا احساس مسئولیت اجتماعی افراد جامعه نسبت به مسائل زیست محیطی است و با مشارکت و همدلی مردم و همکاری بین بخشی در امور زیست محیطی می‌توان از میزان آلودگی هوا کاست.

کازانی بیان کرد: اگر امروز به فکر داشتن هوای پاک نباشیم در آینده نسل‌های بعدی هوایی برای تنفس نخواهند داشت.

وی بر حفاظت از محیط زیست، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و عدم تخریب محیط زیست و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید و اظهار امیدواری کرد: روزی شاهد باشیم که در شهرستان آبیک آلودگی هوا نداشته باشیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار