کد خبر: ۸۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
گرگان- رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: حدود ۲۳ برنامه در قالب « کاروان قرآنی سردار دل ها» در نقاط مختلف گلستان برگزار شد.

به گزارش آرانیوز:سید مصطفی حسینی واعظ بعدازظهر دوشنبه در مراسم تقدیر از حاملان و خادمان قرآن کریم اظهار کرد: این کاروان قرآنی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)، سردار سلیمانی با تلاوت قارایان و حافظان برجسته استان در ۲۳ منطقه برگزار شد.

وی افزود: در این کاروان از ظرفیت‌های توانمند استان بهره گرفته شد و این فرصت را فراهم کردیم تا قاریان و حافظان قرآن و همچنین گروه‌های تواشیح و مدیحه سرایی هنر خودشان را ارائه کنند.

حسینی واعظ بیان کرد: حضور گرم و صمیمانه قاریان اهل سنت و تشییع در مناطق مختلف استان اعم تشییع و تسنن بسیار دلگرم کننده بود و این در حالی است که خبرهای خوبی از سمت گلستان در سطح جهان شنیده نمی‌شد.

وی ادامه داد: با برگزاری این کاروان به همگان این پیام را مخابره کردیم که همه مردم گلستان چه شیعه و سنی در کنار هم برادرانه و با محوریت قرآن زندگی می‌کنند.

ایجاد کاروان‌های قرآنی یکی از ابتکارات گلستان بوده است

وی با بیان اینکه ایجاد کاروان‌های قرآنی یکی از ابتکارات گلستان بوده است، تصریح کرد: سال ۱۳۸۷ اولین کاروان قرآنی در استان شکل گرفت و تا به امسال ده‌ها کاروان قرآنی در سراسر استان برگزار شده است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: به جرأت می‌توان گفت بسیاری از برنامه‌های قرآنی که با عنوان کاروان‌های قرآنی چه در سطح ملی و ظرفیت‌های دیگر برگزار شده است، در واقع نوعی الگوبرداری از گلستان بوده است.

وی افزود: برای گسترش فرهنگ قرآنی در طی این سال‌ها تلاش کردیم تا از چهره‌های مختلف قرآنی در حوزه‌های بین المللی و ملی دعوت کنیم تا به اجرای برنامه بپردازند.

حسینی واعظ اضافه کرد: همچنین کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن در سطح استان و در بیش از ۹ شهر به صورت هفتگی و به همت قاریان، اساتید و اعضای جبهه قرآنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل شبکه ای قرآنی در سطح استان، گفت: به دلیل اینکه برخی از شهرستان‌ها به خوبی در طی سال از سهم کرسی‌ها قرآنی برخوردار نمی‌شوند، تلاش کردیم تا شبکه ای را به عنوان «کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن» در سطح استان ایجاد کنیم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان عنوان کرد: ارائه مباحث تفسیری، تدبر در قرآن و سبک زندگی قرآنی از جمله مباحثی است که در این کرسی‌ها مطرح می‌شود.

وی افزود: به برکت برگزاری این کاروان‌ها و کرسی‌های تلاوت قرآن و بنا به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما باید در برابر جبهه استکباری یک جبهه‌ای را تشکیل دهیم، جبهه فعالان قرآنی را در استان شکل دادیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار